com-poorten werken niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

wanny

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2005
Ik heb een redelijk oude pc thuis staan en heb de windows 98 vervangen door windows 2000 Pro. Dit zorgde totaal niet voor problemen totdat ik de communicatiepoorten wou gebruiken. Nu blijkt dat er maar 1 poort van de drie meer werkt. De andere twee beschikken volgens windows over te weinig vrije systeembronnen of zo iets. Ik heb ergens gelezen dat dit kon zijn omdat het bios niet is aangepast aan windows 2000 (of zo iets). Kan iemand mij hierbij helpen om de tweede en derde poort ook aan de praat te krijgen, want op de derde poort staat een gewone modem en mijn ma heeft die dringend nodig:confused:

ps: moederbord is een chaintech 6lmt2 (of iets in die aard)

Weet je nog niet iets meer dan chaintech enz?
Als ik er op zoek zie je wel een aantal (niet zo veel) moederborden voorbij komen maar niet de leverancier.
Mijn vroeger moederbord heette ms6330 maar was van MSI. Snap je. Misschien dat een ander het weet.
Download anders Aida en kijk of deze je wat meer kan vertellen.

Het is dus de 6TLM2 en niet zoals je in je eerste bericht schreef?
Heb je wat in dat document kunnen vinden?

wel dat blijkt de handleiding te zijn van dat moederbord, maar ik vind niet wat ik aan het probleem zou kunnen doen. Bij windows 98 werkten alle poorten en nu slechts 1 (onder windows 2000).

ah ja en in het eerste berichtje staat mijn moederbord mis, in het tweede is het juist :p

Die handleiding is ook het enige wat er te vinden is van dat moederbord.
Wat is bij jou 'redelijk oud'? :confused:
Waarom neem je niet eens een kijkje in het bios?
Nergens iets wijzigen. Alleen kijken.

Laatst bewerkt:
de pc is van 1998 als ik me niet vergis. Maar wat moet ik precies zien in dat bios of waar moet ik op letten?

Hierom:
Ik heb ergens gelezen dat dit kon zijn omdat het bios niet is aangepast aan windows 2000 (of zo iets).

Ik kan me niet voorstellen wat je anders zou moeten instellen maar kijken kan nooit kwaad.
Met Win2000 heb ik totaal geen ervaring. Wel met 95,98 en XP.
Het is jammer dat alle techneuten hier blijkbaar op vakantie zijn. :cool:

Heb jij het hieronder staande service pack geinstalleerd?

Why my USB adapter can not install in Windows 2000?

Please check if the Service Pack 4 were ready in the system. We found this is the bug of SP4 (please see 822831 - BUG: Driver Installation Program Does Not Install Device Drivers http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;822831) You can download the hotfix at http://www.microsoft.com/downloads/...FamilyID=7c896e82-4b50-44c8-a634-3227c0e71293

Kijk ook even HIER

Nu ga ik even op zoek naar die systeembronnen.

Download eens Rambooster (via Google) en laat dat programma draaien terwijl je verbinding zoekt.
Normaal gesproken krijg je zo'n melding (weinig systeembronnen) als je met een aantal zware programma's tegelijk bezig bent. Ik kan het dus niet plaatsen in combinatie met een modem.

Laatst bewerkt:
ik heb die ramboost geinstalleerd maar daar heb ik nog 45% vrij als ik op de pc werk.
Die update van windows heb ik ook geinstalleerd maar daarbij lost het probleem niet op.

Ik heb de modem aan de praat gekregen door de com1 en com2 uit te schakelen. maar als ik dan de pc heropstart worden die twee poorten natuurlijk weer geinstalleerd en werk de com3 weer niet meer.

Het bericht die er staat is:
Dit apparaat heeft onvoldoende vrije bronnen die kunnen worden gebruikt. (Code 12)

Als u dit apparaat wilt gebruiken, moet u een van de andere apparaten van dit systeem uitschakelen.

Klik op Probleem oplossen om de probleemoplosser voor dit apparaat te starten.

Interrupt Request (IRQ) 03 wordt gebruikt door:
Communicatiepoort (COM2)

Dit is ook zo voor com2. Slechts de eerste werkt altijd.
Interrupt Request (IRQ) 03 wordt gebruikt door:
Communicatiepoort (COM3)

Hallo
Je kan de poort ook uitschakelen.
Jij had hem verwijderd en dan word hij weer geinstall.
Dus klik rechts op de poort die je wil uitschakelen,
dan niet verwijderen maar uitschakelen.
dit staat wel in het rijtje bij XP maar weet niet of het bij 2000 is.

Groeten Ed

hum dat zal ik eens moeten bekijken, maar ik zou graag hebben dat ik dat niet altijd moet doen want normaal moet dat toch niet gedaan worden (toen dat windows 98 er op stond had ik daar geen probleem)

Je begrijpt EdVel niet precies.
Ga naar Apparaatbeheer.
Ga op de poort staan die niet mag werken. Rechtsklik er op en kies voor uitschakelen.
Zolang je niet achter het probleem bent is dit de beste oplossing.
Heb je een oplossing gevonden dan hoef je de poort alleen maar met dezelfde handeling in te schakelen.
Er komt een rood kruisje door.

ah zo, ja ik heb dat geprobeerd maar ja rarara... de com 3 wil nog steeds niet werken als je de twee andere gewoon uitschakeld. Je moet ze echt van het systeem laten verwijderen.

Ik zal het voorlopig zo doen tot er een oplossing komt. toch al bedankt.

Je hebt toch niets veranderd aan die coms toen je 2000 er opzette?

We houden gewoon deze vraag lekker actief totdat er iemand komt die heel technisch is ;)

nee niets veranderd. tja misschien komt er wel later een oplossing. toch al bedankt!

een rockwell: internal fax. maar welkeen het juist is weet ik niet.

Die Aida schijnt niet meer te bestaan. Download daarom Everesthome151. Die kan je zeker vertellen welk modem je hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan