Combi W 98 met XP home lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Big Andrew

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2003
Berichten
31
Ik probeer een lokaal netwerkje te maken tussen twee pc's: 1 met w 98 se en 1 met w xp home, via een ADSL router (Zyxel prestige 2000). ik heb beide pc's in dezelfde werkgroep gezet, de schijven op delen gezet (wijst pictogram ook uit) en bestanden en printers delen aangevinkt. Op de W98 krijg ik de andere pc wel te zien in het netwerk maar kan ik hem niet openen (melding geen toegang tot //pc2; kan sharennaam niet vinden). Op de W xp home zie ik wel dat de pc in de werkgroep staat, maar ik kan niet zien welke netwerkcomputers er verder zijn.#
Probleem dat ik niet een xp netwerkconfiguratie diskette kan maken, want ik heb geen diskettedrive...
Wie helpt??

Bedankt!
 
Kan je de pc's wel pingen? Hoe staan de tcp/ip instellingen? Staan er eventueel firewalls aan?
 
Pingen?

Inmiddels uitgezocht wat pingen is: de W 98 kan wel pingen, de XP krijgt steeds Time out berichten en dan vervolgens de mededeling dat er 100% berichtverlies is: kan dus niet pingen.

Wat de instellingen betreft: W 98 TC/IP voor de Realtek netwerkkaart; client voor ms netwerken; bestands-en printerdeling voor ms netwerken; ip-adres automatisch laten aanwijzen; toegang op shareniveau.

Wat de W xphome betreft: client voor msnetwerken; bestands en printerdeling voor ms netwerken; internetprotocol TC/IP; automatisch ip adres laten aanwijzen; dhcp ingeschakeld; netbios via tcp/ip uitschakelen; filtering: alles toestaan.

Firewall xp staat niet aan

Ik zie op de W 98 de XP wel bij de netwerklocaties, maar kan deze niet openen: kan computer (share) niet vinden is de mededeling
Kan je hier iets mee?

-------------------------------------------------

Toevoeging 7-9-2005: heb zelfde beheerdersaccount toegevoegd op de xp... vraag: moet ik nu op de w98 en op de xp onder dezelfde naam inloggen?? of is het genoeg als de gebruikers/beheerdersnaam op de xp staat zoals die ook op de w 98 staat?
Verder is het zo dat ik ontdek dat de xp het eigen ip adres niet kan pingen en wel die van de W 98. Maw hij ziet zichzelf niet in het netwerk.... Probeer ik op de xp te zoeken naar een andere computer in het netwerk dan zegt ie dat dat niet mag omdat ik geen toegangsrechten heb tot het netwerk..????????:evil:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan