• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Combinatie ALS, EN , OF formule ?

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.
Goedemiddag, Het topic had ik op opgelost gezet maar door deze te implementeren is is er een wijziging: @emields ik heb twee kleine vraagjes/wijzigingen (mijn excuses maar zo goed als jullie ben ik niet in Excel :cool: ) in de formule van de korting en dagen:

* Als ik de data 22/09/2024 t/m 11/10/2024 ingeef heb ik normaal 20 dagen boeking waarvan er 19 nachten worden verbleven in 2 seizoen. Namelijk 9 nachten vallen in het Hoogseizoen ( 22/09 en 30/9) en 10 nachten vallen in het midden seizoen (1/10/2024 - 11/10). Nu zouden we toch willen realiseren dat de korting 10% vanaf de 8ste nacht is (dus nacht 8 en verder = -10%) en vanaf 15de nacht 12% (dus nacht 15 en verder = -15%) rekening houdend met de prijs in welke seizoen deze nachten valt.

* de aantal dagen die worden weergegeven in de cel (dagen L , dagen M en dagen H zijn aantal nachten zo ter zien (?)

Graag hoor ik jullie hulp,
alvast bedankt :)

Bijlagen

* Als ik de data 22/09/2024 t/m 11/10/2024 ingeef heb ik normaal 20 dagen boeking waarvan er 19 nachten worden verbleven in 2 seizoen. Namelijk 9 nachten vallen in het Hoogseizoen ( 22/09 en 30/9) en 10 nachten vallen in het midden seizoen (1/10/2024 - 11/10). Nu zouden we toch willen realiseren dat de korting 10% vanaf de 8ste nacht is (dus nacht 8 en verder = -10%) en vanaf 15de nacht 12% (dus nacht 15 en verder = -15%) rekening houdend met de prijs in welke seizoen deze nachten valt.

Wil je dan 3 verschillende prijzen?

Hallo emields, nee, 1 prijs in het totaal maar er mogen kolom met prijzen/sub totalen bij als dat gemakkelijker werkt. De totaalprijs moet wel rekening houden met de kortingen enz. zoals vemreld in het voorbeeld hierboven.
Alvast bedankt,
;-)

Hoi Emields, dank je voor foutmelding ;-) ik was te rap met het typen. vanaf 15de nacht is het - 12% (nacht 15 en verder).

Nu zoekt u dus iets zoals op blad data maar dan in 1 formule gegoten?
dat zal een kanjer van een formule worden om uit te zoeken welke en hoeveel dagen er tot welke periode horen.

Bijlagen

Goedemorgen Emields, mss zal idd een grote formule worden, is er geen alternatief via VBA-code?
Mss is het een IF IF fomule?
ps: de exfel in je bijlage, is dit jou nieuwe? (Geeft overal "#ref ")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan