• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

combinatie EN en OF functie voor planning sheet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Citronella

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2013
Hoi,

Ik ben een planning sheet in Excel aan het maken en maak het graag mooi en ingewikkeld:-)

Ik heb twee kolommen waar je een begindatum en een einddatum van een activiteit kunt ingeven.
Daarachter heb ik voor een aantal maanden, per dag een cel om met een kleur aan te geven, A. voor het uitvoeren van die activiteit en B. voor de mijlpaal ervan.
In de voorwaardelijke opmaak heb ik al bepaald dat 1=Blauw (actie) en 2 is Rood (de mijlpaal). Dus ik akn handmatig 1-tjes en 2-tjes typen en de kleur verschijnt.
Maar het kan mooier en makkelijker vermoed ik.

Nu wil ik in die rij met cellen, die de dagen vertegenwoordigen en die dus na de datum zitten, een formule hebben die het volgende resultaat geeft:

Bijvoorbeeld startdatum is 1 juni en einddatum (mijlpaal) is 1 juli
Alle 30 cellen vanaf 1 juni t/m 30 juni, kleuren blauw en 1 juli kleurt rood.
Dus steeds vullen de de cellen die volgen op de begindatum, samen met de begin datum blauw (= waarde 1)
De datum die als einddatum is opgegeven kleurt dan rood.
Dus je ziet dan een hele serie blauwe velden en de laatste is rood.
Dat geeft bij veel activiteiten een mooi overzicht wanneer het drukke momenten in de maand zijn en waar veel mijlpalen zitten.
Als je bewust of onbewust voor de begin- en einddatum van één activiteit dezelfde datum invult, dan moet het Rood worden, dus de einddatum heeft dan voorrang.

Ik ben niet zo van MS project, ben meer een Exceller wat dat betreft:-)

Iemand een idee?

Thanks,

Citronella,
eventjes een bestandje uploaden? zodat we niet van nul moeten beginnen.
groeten plongske

Net zo makkelijk inderdaad, hier een deel van het geheel.

Laatst bewerkt:
.....als de begin datum en einddatum gelijk zijn, dan telt de einddatum....
Als deze functie niet is in te bouwen, geen probleem, daar kan ik wel mee leven.Dan zorg ik ervoor dat er geen begin datum wordt ingegeven in zo'n geval.
Wellicht wordt anders de formule ingewikkeld lang.

Citronella
Waarschijnlijk bedoel je zoiets.
Bekijk bijlage 185418
Het is wel nog niet volledig af De formules moeten nog doorgetrokken worden.
Moet nu naar de avondles.
Groeten plongske

Cool!! Bedankt Plongske!
Dit is wat ik bedoelde, knap hoor.
Het doortrekken van de formules lukt me wel:-)

Groetjes Citronella

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan