• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Combinatie EXCEL VBA/SAP

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Berichten
1.233
Een cursist heeft volgende probleem.
Op zijn bedrijf werden macro's gemaakt om SAP aan te spreken. In Windows 7. Nadat ze zijn overgeschakeld naar Windows 10 werken deze niet meer.
Is hier een oplossing voor?
Zelf heb ik geen kennis van SAP.
 
Windows 10 zal het probleem niet zijn, de gewijzigde versie van Office waarschijnlijk wel.
 
Als de overstap van 32 bits naar 64 bits (Office) is geweest, dan kan dat inderdaad fout gaan.
 
Ook die van Office 2003 naar hoger.
 
Hij zegt dat het om een xlsm bestand gaat. Dus geen Excel 2003.
Maar is er een oplossing?
Heb al voorgesteld het bestand te bewaren als xlsx en daarna de code opnieuw te importeren maar blijkbaar gaat dat niet. Hij heeft momenteel gedurende de online cursus wel geen toegang tot zijn bestanden op het werk.
 
Wat gaat er niet goed?
Wordt er een foutmelding getoond?
 
Edmoor, moet ik navragen. Is tijdens een cursus en niet van belang voor de andere deelnemers.
 
Zonder te weten wat er niet goed gaat is het lastig een diepere oorzaak aan te wijzen dan wat door snb en OctaFish al is genoemd.
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk maakt de macro gebruik van andere dan de standaard VBA-bibliotheken (bijv. de kalender, of de shell).
Kijken bij de verwijzingen in de VBEditor is dan het devies.
 
Als een bedrijf SAP heeft dan is er vast ook een IT afdeling. Wellicht handig om daar eens te vragen. Want kan zomaar zijn dat bepaalde beveiligingsinstellingen in de weg zitten.
 
Waarschijnlijk maakt de macro gebruik van andere dan de standaard VBA-bibliotheken (bijv. de kalender, of de shell).
SAP is een grote kalender om alle orders aan te sturen, die heeft daar geen bibliotheek voor nodig ;)

p.s. ik werk dagelijks met/tegen SAP.
 
Kan ook zijn dat gebruik werd gemaakt van de SAP EPM invoegtoepassing voor Excel. Daar moet dan de juiste versie van worden geinstalleerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan