• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Combinatie functies als en indirect

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ben81
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ben81

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2009
Beste forumleden,

Ik probeer een formule te verzinnen die bovenstaande functies combineert.
Ik ben zelf zover gekomen:

=ALS(A1=1;"voldoende";ALS(A1=0;""))

Deze formule gebruik ik in een dynamisch overzicht, dat wil zeggen de eerste regel moet indien nodig verwijderd kunnen worden. Dit heb ik in andere vorm met de functie INDIRECT opgelost.

Ben niet erg bedreven in excel en sta derhalve open voor jullie suggesties.

Mvg ben

Beste forumleden,

Ik probeer een formule te verzinnen die bovenstaande functies combineert.
Ik ben zelf zover gekomen:

=ALS(A1=1;"voldoende";ALS(A1=0;""))

Deze formule gebruik ik in een dynamisch overzicht, dat wil zeggen de eerste regel moet indien nodig verwijderd kunnen worden. Dit heb ik in andere vorm met de functie INDIRECT opgelost.

Ben niet erg bedreven in excel en sta derhalve open voor jullie suggesties.

Mvg ben

Kan je een voorbeeld bestand (zonder gevoelige informatie) bijsluiten zodat we beter kunnen zien wat de bedoeling is.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Het is een vrij complex bestand anonimiseren is dus wat omslachtig. Ik zal proberen om het wat te verduidelijken.

Ik heb op tabblad 1 ín kolom A twee mogelijke waarden: 1 en 0. Indien de waarde 1 is moet op tabblad 2 (in cel A1) de melding voldoende komen te staan.

Zoals gezegd zijn de waarden in tabblad 1 dynamisch, waardoor er regels verdwijnen of juist bijkomen. Vandaar de functie INDIRECT. Mogelijk is dit ook anders op te lossen.

Ik hoop dat ik zo genoeg input gegeven heb voor de beantwoording van de vraag.

Gr ben

Hier kan ik wel wat mee.

Volgens mij bedoel je het zo:
Code:
=ALS(INDIRECT("Blad1!A"&RIJ())=1;"voldoende";1)

Met vriendelijke groet,

Roncancio

De bovenstaande formule gaat niet meer goed als op tabblad 1 de waarde 0 is ingevuld of de cel helemaal leeg is. In deze gevallen dient tabblad 2 eveneens leeg te blijven.

De bovenstaande formule gaat niet meer goed als op tabblad 1 de waarde 0 is ingevuld of de cel helemaal leeg is. In deze gevallen dient tabblad 2 eveneens leeg te blijven.

Zo dan?

Code:
=ALS(INDIRECT("Blad1!A"&RIJ())=1;"voldoende";"")

Met vriendelijke groet,

Roncancio

het gaat toch niet helemaal goed daarom aanvullende info.

Tabblad 1 = gemeente X
In kolom O staat een specifieke opleiding vermeld. Op elke regel staat de naam van een medewerker, in cel O8 (O9, O10 enz.) staat vermeld of de medewerker een opleiding heeft gevolgd (=1), of niet (=0). In het eerste geval komt in tabblad 2 de naam van de opleiding te staan, in het tweede geval blijft de cel leeg.

Omdat de groep medewerkers wisselt is extra celruimte opgelaten waardoor sommige cellen leeg zijn. De cellen in tabblad 2 dienen in dat geval ook leeg te blijven.

Nog eens beter naar de formule gekeken. En geconstateerd dat deze toch klopt. :o Bedankt voor de moeite.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan