• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Combinatie Gegevensvalidatie en beveiliging

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roggebot

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2019
Ik heb een cel waarin ik gegevensvalidatie toepas, met behulp van de reeks Burgh_Haamstede;Renesse;Zierikzee
De keuze "Foutmelding weergeven na invoeren van ongeldige gegevens" staat niet aangevinkt. Dat heb ik bewust gedaan omdat ik na een keuze uit de lijst, de tekst in de cel in sommige gevallen nog wil aanvullen/wijzigen, bijvoorbeeld "Renesse" in "Renesse, Kerklaan 99". Dit werkt prima.
Het werkt echter niet meer als ik het blad beveilig. Uiteraard heb ik het vinkje bij "geblokkeerd" verwijderd.

Dus is de vraag: kun je een cel, die gevuld is vanuit een validatielijst nog wijzigen, óók als de sheet beveiligd is?

Bijlagen

Ik kan de cel gewoon via de formulebalk wijzigen of aanvullen, ondanks de blad beveiliging.

Via de formulebalk lukt mij ook. Maar ik wil de cel zelf kunnen wijzigen.

Dat gaat volgens mij niet, gegevensvalidatie is daar juist voor om de user geen andere data in de cel te laten schrijven

Dat zou jammer als het op deze manier niet lukt. Is er wellicht een andere oplossing mogelijk? Dus:
ik maak als gebruiker een keuze uit een rijtje plaatsnamen en voeg daar vervolgens een adres aan toe?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan