• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

combinatie hor. & vert. zoeken cel kleuren

• Onderwerp starter Onderwerp starter pva
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

pva

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2008
Hallo,

De combinatie tussen hor. en vert. zoeken heb ik via index met twee vergelijkingen gedaan (in dit forum gevonden:thumb:). maar ik wil een stapje verder. De cel die door deze formule word gevonden wil ik een kleurtje geven. Heeft iemand een idee?

Dit is wel mogelijk met "Voorwaardelijke opmaak" als je "unieke" waarden hebt, anders kleuren er meerdere cellen.

Celwaarde=Gelijk aan > Jouw cel

Dit is wel mogelijk met "Voorwaardelijke opmaak" als je "unieke" waarden hebt, anders kleuren er meerdere cellen.

Celwaarde=Gelijk aan > Jouw cel

Hier ben ik idd al druk mee bezig geweest, echter heb ik geen "unieke" waarden..... Het moet dus echt zo zijn van "ik wordt geselcteerd"

Mooi gevonden Paul. :thumb:

Ik zou het doen zoals in dit voorbeeldje.
Zie de formule in de voorwaardelijke opmaak.

Dit zou goed kunnen, ware het niet dat mijn invoer heel variabel is dmv selectie lijstjes,

Ik heb een voorbeeld erbij gedaan.

ps. dit is gemaakt met open office calc, maar dit is hetzelfde als excel.

Bijlagen

Dit zou goed kunnen, ware het niet dat mijn invoer heel variabel is dmv selectie lijstjes,

Ik heb een voorbeeld erbij gedaan.

ps. dit is gemaakt met open office calc, maar dit is hetzelfde als excel.
Dat maakt niets uit hoor, mijn methode is gewoon toe te passen in jouw bestandje.

p.s. Let wel op de $ in de formule van de voorwaardelijke opmaak.

Laatst bewerkt:
Dat maakt niets uit hoor, mijn methode is gewoon toe te passen in jouw bestandje.

p.s. Let wel op de $ in de formule van de voorwaardelijke opmaak.

Volgens mij hangt de formule aan vaste cellen? Ik moet zoeken in de kolommen A en C. Wanneer ik dat doe kunnen er meerdere cellen oplichten. Ik kan zoeken op werknr en dezelfde werknr kunnen voorkomen, hetzelfde geldt voor onderdelen.
Probleem is ook wanneer er twee dezelfde werknr voorkomen hij bij zoeken 1 van de 2 pakt, dan ik het maar de vraag of hij net de goede pakt.

Ik hoop dat bovenstaande een beetje duidelijk is, anders plaats ik morgen even een aangepast bestand met voorwaardelijke opmaak zoals ik dit al geprobeerd heb.

Bijlagen

Hier even een aangepast bestand.

De formule in cel J31 is gebruikt in de voorwaardelijke opmaak. Deze zoekt eerst op werknr, dan op onderdeel dan op uren. Dit werkt goed totdat het werknr twee keer voorkomt (in principe logisch).
Ik dacht er zelf aan om iets achter de formule in cel D31 te zetten, deze formule vind de betreffende cel waaruit de gegevens worden overgenomen, misschien kunnen er ook gegevens naar de cel worden overgebracht waardoor die dan een kleurtje krijgt?

Bijlagen

Het is me nog niet helemaal duidelijk wat je wilt. Ik denk dat je meerdere cellen zo automatisch wilt laten kleuren.
Misschien is dit voorbeeldje wat je wilt.

In de voorwaardelijke opmaak heb ik gebruik gemaakt van een somproduct functie.

Bijlagen

Het is me nog niet helemaal duidelijk wat je wilt. Ik denk dat je meerdere cellen zo automatisch wilt laten kleuren.
Misschien is dit voorbeeldje wat je wilt.

In de voorwaardelijke opmaak heb ik gebruik gemaakt van een somproduct functie.
Zo te zien is dit precies wat ik bedoel! super:D.
Ik heb nu de formule in voorwaarde 2 gezet en in voorwaarde 1 de sumproduct>1. wanneer nu twee keer hetzelfde wordt geselecteerd wordt de cel rood.

Heel erg bedankt :thumb:

Graag gedaan:thumb:
Kan je de vraag nog ff op "opgelost" zetten?

Ik zou dit graag doen,maar weet niet precies wat je bedoelt:confused:

Misschien bedoel je dit: Mod mijn probleem is opgelost, hier kan een slotje op :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan