combinatie netwerkkaart--> router werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefanm

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2001
Net een nieuwe Dell in bezit, waarbij ik bewust gekozen heb voor de netwerkkaart: dell 1500 wireless-n. Vanwege het bereik met een wireless-n netwerkkaart.
Na het installeren van Vista probeer ik in te loggen op mijn router waarvan ik al in bezit was(sitecom een oude), wat blijkt: de nieuwe laptop kan er geen verbinding mee maken. Van alles geprobeerd.... Andere laptops erop aangesloten: werkt!. De nieuwe laptop op andere routers aangesloten: werkt ook. Settings aangepast: helpt niet!

Alleen de combinatie van mijn oude router en mijn nieuwe laptop werkt niet... weet iemand of er problemen zijn met dit type netwerkkaar in combinatie met verschillende routers, of ondersteunen wireless-n netwerkaarten standaard bepaalde type routers niet?

@Stefan

Je zegt dat je Sitecomrouter een 'oude' is.
Ondersteunt die dan wel het IEEE802.11-N protocol?

Zo niet, dan is dat de oorzaak. Wireless-N netwerkkaarten communiceren immers alleen op dat protocol en niet op 'lagere', in tegenstelling tot Wireless-N routers die wél backwards compatible zijn (overigens moet je dat op een wireless-N router wel controleren en instellen).
Maar nogmaals, als je Sitecom nog geen Wireless-N ondersteunt is dat zeker weten de oorzaak.
Het heeft dan bovendien weinig zin, een -N netwerkkaart, want voor die hogere en verbeterde dataoverdracht moet niet alleen de netwerkkaart, maar ook de router wireless-N zijn.

opgelost!

het probleem was: router stond op kanaal 11, hiermee wou de netwerkkaart niet communiceren. Op kanaal 1 gezet en de communicatie verliep weer.. :thumb:

Wireless USB adapter 300N X3

Werkt mijn notebook met een adapter zoals bovengenoemd sneller dan met 'wireless' in mijn processor?
Ik heb een Sitecom 300 N wireless router.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan