• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

combinatie van 2 cellen met uitslag in 3e cel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dwaze

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2013
Berichten
88
Geacht forum,

Heb weer een paar puzzelstukjes waar ik niet uitkom.
Allereerst even een uitleg over het voorbeeld. De groene cellen zijn voor de vrijdag aanwezige mensen en de rode voor zaterdag. Het begint bij rij 40 zodat ik het mooi kan kopieeren.

het volgende: In de Tabel kolom 19 (bar verzorgd door)staat een naam uit een dropdown menu en correspondeerd met een rondegetal in kolom 25 in dezelfde rij.
Nu zou ik graag zodra die naam is ingevuld dat dat rondnummer automatisch in kolommen barverzorging ingevuld wordt. Is het dan ook mogelijk om diezelfde naam nog een keer te
te gebruiken voor invulling in het 2e kolommetje ernaast. Kleuren moeten wel gelijk zijn. En is dit mogelijk om dat ook te doen voor Kolom 22(sleutels)
Als voorbeeld heb ik handmatig sommige cellen in barverzorging en sleutels ingevuld, die dan dus automatisch gevuld zouden moeten.

alvast dank, Evert
 

Bijlagen

  • zoektocht.xlsx
    18,8 KB · Weergaven: 13
Je bestand is niet heel handig opgebouwd.
Als je office 365 hebt kan de formule wat simpeler.

In het voorbeeld vind je de formule. Probeer zelf de formule op te stellen voor de kolom sleutels.:D
 

Bijlagen

  • zoektocht.xlsx
    21,9 KB · Weergaven: 17
Helemaal zoals ik het voor me heb gezien. Inmiddels kolom sleutels aangepast heel simpel als je die formule eenmaal hebt.
Ik snap je opmerking over de opbouw van het bestand maar die kan ik nu makkelijk aanpassen.
Dank je wel voor deze mooie oplossing.

Groet Evert
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan