combinatie van laptop met versterker en geluidsboxen

Status
Niet open voor verdere reacties.

arbeider

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 sep 2007
Berichten
1
Hallo,

ik organiseer binnenkort een party, en heb daarvoor reeds een groot aantal songs opgeslaan op de harde schijf van mijn laptop. De bedoeling is dat ik ter plaatse de laptop aansluit op een versterker en minstens 2 geluidsboxen. Kan dit zomaar, of zijn er technische factoren/beperkingen waarmee ik rekening moet houden?
Bedankt voor een eventuele reactie,

Arbeider
 
Heel goed mogelijk, ik gebruik dit maandelijks wel een keer.

Gebruik de Line uitgang van de laptop om oversturing van het ingangssignaal op de versterker tegen te gaan.
 
We even zorgen dat je de juiste kabel mee neemt.
Vermoedelijk heb je een mini-jack naar (2x, wit en rood) tulp nodig, maar ligt een beetje aan de aansluitingen op de versterker.
 
Zo'n kabeltje heb je nodig ( mini jack naar 2x tulp):

12xtulp-minijack.jpg

http://macmiep.nl/cursusimages/12xtulp-minijack.jpg

Mini jack in de laptop (meestal het groene gaatje)

Twee keer tulp in de versterker en dat kan je overal inpluggen behalve in phono, dus aux,tuner, cd of tape play.

Er zijn ook nog verloopstukjes te koop van tulp naar mini jack, maar daarmee heb je snel storing (gebrom):

7xtulp-tulp-minijack.jpg

http://macmiep.nl/cursusimages/7xtulp-tulp-minijack.jpg
 
Laatst bewerkt:
Brom kan je (deels) tegen gaan door de versterker en de laptop in ieder geval op het zelfde stekkerdoos aan te sluiten. Eventueel één van de stekkers omdraaien (180 graden draaien), beste zou zijn als ze alle bij een geaarde aansluiting hebben, maar bij een laptop is de kans daarop niet zo groot. N.b. de kans dat je een brom krijgt is overigens niet erg groot hoor.

Let wel op de balans tussen het uitgangsvolume van de laptop en het volume op de versterker. Liever iets meer op de versterken en wat minder vanaf de laptop, op de laptop kan bij een hard volume vervorming optreden, wat dan nog een keer versterkt wordt...

Linkje naar de plaatjes in het bericht van Jozo doen het niet, dus bij deze de minijack naar tulp.
1131lj3.jpg
 
Laatst bewerkt:
En als er brom op treedt, kan je een DI gebruiken.
Als je een mengtafel er tussen hebt zitten en je kunt fantoom voeding geven kan je een actief DI gebruiken. Sommige modellen werken op een 9V batterij.
Als dit allemaal niet mogelijk is kan je ook nog kiezen voor een passief DI

Maar als de laptop 50 cm van de versterker staat ga ik er van uit dat je dit hele verhaal kan vergeten.
 
Ik werk met Apple Macintosh.
Thuis (draadloos netwerk) kan ik draadloos mijn muziek 'streamen' ofwel van mijn desktop Mac, ofwel van mijn laptop, naar mijn stereo-installatie, waar ik een Airport Express op heb aangesloten.

Als ik echter 'op verplaatsing' ga draaien, neem ik een Griffin Technology Powerwave mee. Aan de Mac-kant sluit-ie aan op een USB-poort, en aan de andere kant gaan de kabels in een versterker-ingang. Geen last van brom of wat dan ook. Probleem is dat de PowerWave niet langer verkocht wordt, maar de iMic, van dezelfde makers, zou ongeveer dezelfde eigenschappen hebben.

Ik gebruik uiteraard Apple's iTunes met "smart playlists", enz.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan