• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

combinatie van tekst en cijfers optellen in 1 formule

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier nog een oplossing met Vba.
Kijk naar wat er in de cel staat (formulebalk), en in de opmaak.

Bijlagen

polleunited,
de vraag is hoe je de oplossing van je vraag precies wil; dat is mij niet geheel duidelijk.
Je spreekt over het afdrukken van etiketten met voor 1 doos een nummering van 12A0000001 t/m 12A0000199 en voor een tweede doos van 12A0000200 t/m 12A0000399. Het lijkt mij het handigst dat je dan al die codes in een kolom hebt staan. Dan kun je ze nl. gemakkelijk in 1 keer afdrukken. Zie de bijlage.
Vreemd overigens dat je de nummering in 1 doos van 0 t/m 199 laat lopen in plaats van 1 t/m 200.

Laatst bewerkt:
Zoals in mijn bestand, was dat de bedoeling?
Want dat was me niet duidelijk.

Bedankt, in A 2 moet eigenlijk automatisch komen te staan 11A0000199, in A 3 11A0000399, in A 4 11A0000400, in A 5 11A0000599 etc. Er moet dus automatisch 200 bij de vorige cel worden opgeteld.

Je schrijft: " Er moet dus automatisch 200 bij de vorige cel worden opgeteld."
Maar dat is in jouw voorbeeld helemaal niet het geval.
Jouw lijstje ziet er als volgt uit wat de laatste 3 tekens betreft:
001
199 (+ 198)
399 (+ 200)
400 (+ 1)
599 (+ 199)

Graag wat meer duidelijkheid.

sorry, maar het principe had ik eerder uitgelegd (misschien niet duidelijk genoeg)en wat mij betreft dacht ik dat het wat algemeen kon. Ik begin met artikel 0 t/m 199 in één doos, in doos 2 komt artikel 200 t/m 399, in doos 3 komt artikel 400 t/m 599 etcetera. De artikelnummers zijn genummerd in deze reeks 12A0000000 t/m 12A0000199 in doos 1 etcetera. Hoop dat het nu wel duidelijk is.

Wat je in je laatste bericht schrijft, had je al eerder geschreven en had ik ook begrepen (dacht ik).
Maar dat stemt helemaal NIET overeen met je voorlaatste bericht !
Als je schrijft: "Ik begin met artikel 0 t/m 199 in één doos, in doos 2 komt artikel 200 t/m 399, in doos 3 komt artikel 400 t/m 599 etcetera.", dan kan de modale lezer daar niets anders onder verstaan dan dat je ALLE nummers van 0 t/m 399 (en volgende) nodig hebt. Maar dat is kennelijk niet het geval.
Als in A1 staat: 11A000000, moet dan in A2 komen: 11A000199, en in A3 11A000599 ?
Indien niet, wat dan wel ?

Op het etiket komt het eerste én het laatste nummer te staan wat er in de doos zit, dus ik heb 2 cellen nodig per doos: het eerste nummer én het laatste nummer
In de 3e cel komt dus het eerste artikel in de 2e doos te staan, in de 4e cel het laatste nummer in doos 2.
Hoop dat het wat duidelijker wordt, al kan ik wel wat met de aangegeven formules.
Je zegt terecht dat in cel 3 cel 2 plus 1 moet komen en dat dit niet in de vraagstelling stond/staat, maar ik dacht / denk: als ik de formule maar weet, dan pruts ik zelf wel weer verder.

De formule in kolom A en B kan je doortrekken zover als nodig.

Bijlagen

Zonder formules kan dit toch in een paar seconden?

Bijlagen

Harry,
Zoals ik al had vermeldt, moeten deze gegevens op een etiket komen.
Ik wil dan 1 keer een aantal opgeven, waarna de andere gegevens automatisch worden bijgewerkt. Het sleepverhaal gaat niet werken, want er moeten meer gegevens bij komen. Dus bv cel A 7 moet cel A1 zijn + 200, cel A 14 moet cel A7 +200 etc.

Hier heb je toch je tussenregels. En je kan wel degelijk die formules doortrekken, waarom niet?

Bijlagen

Je bent wel concreet in je postings.
Nu weer in A7 200 meer dan A1.
Post van 10:52 uur ziet er heel anders uit.

Waarom niet met één fatsoenlijk (.xls) bestandje aangeven hoe het moet worden.
Er is genoeg reactie, maar niemand die je begrijpt.

HSV,
ik ben het volledig eens met je tekst in bericht #34.
Ik was juist bezig een bericht in dezelfde trant te schrijven.

Uit bericht #29 meende ik begrepen te hebben wat polleunited wilde,
maar in bericht #32 is het weer anders (voor de zoveelste keer).
1 formule polleunited, waarvan je schrijft dat je die wil, is alleen te geven als je duidelijk en consequent bent !

zapatr,

We zoeken altijd naar korte/snelle gemakkelijke/uitdagende oplossingen om te helpen, maar als de berichten steeds maar anders zijn, kan ik evengoed gemakkelijk afhaken. ;)

Ik zal morgen wel even een concreet voorbeeld geven: (heb hem nl op het werk ). Als jullie die zien, begrijpen jullie misschien ook mijn postings, daar is nmm niets tegenstrijdigs aan. Basic ben ik op zoek naar 1 formule om een tekst/cijfercombinatie door een aantal (bv standaard 200)op te laten tellen. En daar kwam ik niet uit. Mooi dat dit forum er is en dat jullie willen helpen.

daar is nmm niets tegenstrijdigs aan.

Er is ook niets tegenstrijdigs aan het feit dat er al vele oplossingen aangedragen worden die werken en deze om een een of andere duistere reden niet geaccepteerd worden.

Succes,

Bedankt voor de tips. Ik kan er goed mee uit de voeten, al denkt mega senior helaas van niet. Dik in orde. bedankt, en als ik weer iets heb, meldt ik me weer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan