• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Combinaties van letters

Pletter

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2006
Wie kan mijn helpen aan een voorbeeld met een combinatie van 4 letters welke gebruikt gaan worden als een case in Access. Alvast bedankt voor een bijdrage.

Groet,

Code:
Select Case expressie
   Case conditie_1
      resultaat_1
   Case conditie_2
      resultaat_2
   ...
   Case conditie_n
      resultaat_n
   Case Else
      resultaat_else
End Select

AHulpje,

bedankt voor de bijdrage maar de case is niet het probleem.
Het schijnt wanneer je een combinatie van 4 letters zoekt dit zoiets van 120 mogelijkheden heeft.
Begreep dat deze combinaties door Excel eenvoudig gemaakt kan worden. Mijn kennis van Excel is nul,nul dus dit laat ik aan de knappe koppen van Excel over.

Groet,

Het zal wel aan mij liggen maar wat bedoel je nu eigenlijk allemaal?

Met vier verschillende letters heb je 24 (4!) mogelijkheden. Wil je al die mogelijkheden in een Case statement opnemen? Bijgaande macro kan die combinaties voor je genereren.

Bijlagen

Peter,

4 letters A,B,C,D
daar kan je een aantal combinaties (+/- 24) mee maken b.v.
A
AB
ABC
ABCD
B
BA
BAC
BACD

enz.

Vraag nu om een oplossing in Excel.

Groet,
Bericht automatisch samengevoegd:

Hulpje,

Ja die mogelijkheden wil ik met een select case in Access gebruiken.
Waar kan ik die Macro vinden?

Groet,

Laatst bewerkt:
De macro in #5 genereert alleen combinaties van alle opgegeven letters, in dit geval van 4 letters, de combinaties van 1, 2 of 3 letters zitten er niet bij.

AHulpje,
Zag nu jouw bijlage.
Het is wel de bedoeling dat er de combinaties van 1,2,3 letter en ook 4 natuurlijk gemaakt zijn.

Groet,

Vertel eens wat het doel is dat je wenst te bereiken, ik heb zo het vermoeden dat dat slimmer kan.

Terug
Bovenaan Onderaan