• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Combineren van ALS en AANTAL.ALS

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rick_Klein

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2004
Berichten
397
Allen,

Ik probeer met Excel de functies ALS en AANTAL.ALS te combineren. Of eigenlijk, ik probeer de functies WENN en ZÄHLENWENN te combineren (ben momenteel in Duitsland, en gebruik dan ook een Duits Excelprogramma)

Zie het voorbeeld. In cel B8 wil ik graag zien hoe vaak 25 voorkomt in het jaar 2012. Echter, hij geeft 0 aan. Als ik cel A2 in 2012 invul wordt er wel 3 geteld. Echter, als ik van cel A4 dan weer 2011 maak, blijft de telling op 3 staan terwijl dit dat 2 zou moeten zijn. Het lijkt erop dat er dus alleen naar cel A2 wordt gekeken, in plaats van het hele bereik.

Ik kan wel zeggen dat ik toch redelijk gevorderd ben met Excel, maar heb toch het gevoel dat ik hier één of andere beginnersfout maak...

Wie o wie kan mij helpen?

Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsx
 
Het is even in het nederlands, maar volgens mij is dit je oplossing ;)

Code:
=AANTALLEN.ALS(B2:B6;"=25";A2:A6;"=2012")
 
Dank je! Dat is inderdaad ook een oplossing.
Maar weet je toevallig ook wat er mis is met mijn oplossing? Dat zou zo toch ook moeten werken?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan