• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Combineren van functies SOM.AANTAL en SOM.ALS?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Willemanz

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2011
Beste mensen,

In Excel heb ik twee kolommen met in de eerste kolom een aantal getallen (1, 2, 3, 4, 5), dit zijn de voorwaarden. In de kolom ernaast staan ook een aantal getallen die horen bij die voorwaarde. Heb hier ook even getallen voor ingevuld.

Het is de bedoeling dat er in de voorwaarde kolom gekeken wordt welke cellen voldoen aan een door mij gekozen voorwaarde (bijv. getal 1). De cellen in de kolom ernaast (die naast de cellen liggen die aan de voorwaarde van getal 1 voldoen) die weer voldoen aan een andere voorwaarde (bijv. getal 5) moeten dan uiteindelijk opgeteld worden (het aantal stuks).

Weet iemand hoe je dit zou kunnen doen?

Alvast bedankt.

Hoi Niels,

Bedankt voor het voorbeeldje. Ondanks dat ik het lastig vond om duidelijk uit te leggen wat ik precies bedoelde heb je het wel goed begrepen. In jouw voorbeeldje heb je zo te zien de formule =SOMPRODUCT((A1:A15=D2)*(B1:B15=D3))*D3 gebruikt. Na wat puzzelen blijkt die zonder *D3 aan het einde precies wat ik bedoelde:d

Bekijk bijlage Kopie van VB-willemanz-1.xls

Bedankt:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan