• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Combineren van meerdere cellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

snhnic

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2006
Ik heb een spreadsheet met daarin:

A1 (nummer)
B1 (tekst)
C1 (tekst of leeg)
G1 (tekst - of leeg)
H1 (datum - of leeg)

Nu wil ik in I1 een status weergeven welke afhankelijk is of er iets is invuld.

Als A1 een nummer heeft en B1 leeg is dan zou I1 "Pending" moeten weergeven
Als A1 een nummer heeft en B1 tekst heeft terwijl G1 nog leeg is dan zou I1 "Open" moeten worden
Als A1 een nummer heeft en B1 tekst heeft en H1 tekst heeft dan zou I1 "Closed" moeten worden
Als A1 een nummer heeft en B1 tekst en H1 de tekst "Void" heeft dan zou I1 "Void" moeten worden
Als A1 een nummer heeft en B1 "datum" en G1 is leeg en huidige datum is hoger dan B1 datum dan I1 zou " overdue" moeten geven.

Een heel verhaal, maar is dit te doen?

zie onder de tabellen.

Number Start date Valid To Building Company Requestor Confirmed by Date closed Status
Ik hoop dat dit mogelijk is.

Eric

Met de functies ISLEEG, ISGETAL, ISTEKST etc in combinatie met de ALS functie moet dit mogelijk zijn. Maar kun je een voorbeeldje met een paar rijen van je spreadsheet sturen ?

Ik kan geen bijlage meesturen vanuit deze werkplek

Maar hieronder zie je wat ik wil.

A1 - B1 - C1 - D1 - E1 - F1 - G1 - H1 - I1
Number - Start date - Valid To - Building - Company - Requestor - Confirmed by - Date closed - Status
100 - 02/03/2016 - 05/03/2016 - Sportgebouw - FC - Jansen

Ik snap dat het ingewikkeld is, maar als ik maar even wat voorbeelden heb.

Hier zul je het voorlopig mee moeten doen:
=ALS(EN(ISGETAL(A1);NIET(ISLEEG(B1));ISLEEG(G1);VANDAAG()>B1);"Overdue";ALS(EN(ISGETAL(A1);NIET(ISLEEG(B1));H1="Void");"Void";ALS(EN(ISGETAL(A1);NIET(ISLEEG(B1));NIET(ISLEEG(H1)));"Closed";ALS(EN(ISGETAL(A1);EN(NIET(ISLEEG(B1)));ISLEEG(G1));"Open";ALS(EN(ISGETAL(A1);ISLEEG(B1));"Pending";"")))))

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Cobbe,

Dank je wel. Gaat vast lukken. Heb ik in ieder geval een start.
Volgende week ga ik er weer mee verder. Nu eerst weekend. Ik rapporteer zeker terug.

Eric

Het wil mij maar niet lukken

Zouden jullie mij nog een keer kunnen helpen, ik kom er niet uit.

Als A2 is ingevuld dan is status I2 "pending"
Maar als G2 ook is ingevuld dan moet de status I2 "open" worden
En als H2 een datum is dan moet de status I2 "closed" worden (uiteraard is dan ook G2, A2, B2, C2 gevuld)
Maar als H2 tekst bevat zoals VOID of Cancelled dan moet de status I2 gaan corresponderen met de H2 dus of VOID of Cancelled worden
En als laatste een overdue dat is als A2 is ingevuld en C2 is morgen en ook G2 is ingevuld

Bekijk bijlage voorbeeld.xlsx

Dank je wel, bijna helemaal wat ik wil. Toch zit er nog een foutje in. Als H2 is ingevuld is het niet overdue maar closed.

Het is alleen overdue als G2 is gevuld en het is 1 dag later dan C2 (C2 is dus een datum) als ook H2, terwijl er niets is ingevuld in H2. Damn had het moeten worden gesloten en de papieren hadden terug moeten zijn zeg maar.

Ik moet zeggen dat ik het erg knap vind, ik kijk naar de formule maar snap er geen hout van. Ik hoop dat je bovenstaande ook nog wilt doen?

Laatst bewerkt:
En als H2 een datum is dan moet de status I2 "closed" worden (uiteraard is dan ook G2, A2, B2, C2 gevuld)
Wat moet er komen als B of C niet is ingevuld? blijft hij dan open of closed?
Bij versie 1 blijft hij Open
Bij versie 2 wordt er niet gekeken als er iets staat in B of C en wordt hij op closed gezet als er een datum staat in H
Ik neem ook aan dat bij C een Overdue blijft als de datum kleiner is dan vandaag en er geen datum is in H of moet hij maar 1 dag Overdue tonen?
Laat maar weten als er nog iets niet klopt.

Bijlagen

Helemaal top. Na 1 dag overdue is prima. Wel is het zo dat het altijd gesloten is als H is ingevuld. Maar gezien ik altijd G in vul is dat eigenlijk geen probleem nu.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan