• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Combineren van verschillende excel bestanden

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tedd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Tedd

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2013
Ik heb een file met gegevens, deze file wordt wekelijks aangepast en krijgt de naam “planning week 1 versie 1” op maandag,
“planning week 1 versie 2” op dinsdag, enzoverder. De naam van deze file verandert dus dagelijks. In deze files kan en mag ik niets wijzigen.

Ik heb een tweede file die zijn gegevens haalt uit de eerste file, in deze 2de file wil ik berekeningen doen.
Aangezien de eerste file dagelijks van naam verandert, moeten de links dagelijks gewijzigd worden.

Voorbeeld: stel dat je “BESTAND 2” wijzigt naar “BESTAND 3”,
en je wil de nieuwe gegevens van bestand 3 in jouw file zien, hoe kan dit zonder telkens alle links te gaan aanpassen.
(1 link is te doen maar ik heb 9 sheets met elk ongeveer 300 velden die moeten gelinkt worden).

Op voorhand dank
Tedd

Zet de naam van het bestand in een bepaalde cel en geef die cel een naam.
Gebruik dan in de formules die naam in plaats van de naam van het bestand.
Op die manier hoef je het per keer maar 1x aan te passen.
Wanneer de structuur van die bestandsnaam vast ligt zou je zelfs via een formule of een VBA functie nog de inhoud van dat veld kunnen regelen en hoef je niets meer te veranderen.

Laatst bewerkt:
Mijn excuses, maar VBA functies, dat is mij onbekend; Visual Basic?

Heb even google bekeken :- )
Maar mijn kennis stopt ook bij de benaming :- )

Ok. Ik wil wel een voorbeeldje maken als je me kunt vertellen wat het volledige pad naar de betreffende bestanden is en hoe de bestanden per maandag, dinsdag enz. heten.

Excuses, maar dat ben ik eerlijk gezegd nog niet mee in contact gekomen.

Al de gegevens staan op computer werk, kan morgen kijken en de gegevens u u doorsturen.

Prima, en zeg maar jij hoor :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan