• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Combo-box invoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronny B.

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 okt 2003
Hoe kan ik een combo-box toevoegen aan een exceltoepassing?
De box invoegen op zich is geen probleem, maar hoe de gegevens die daarin plaatsen, dat lukt niet.

Alvast bedankt

Combobox geplaatst vanaf de werkbalk Formulieren:
  • klik met de rechtermuistoets op de combobox en kies Besturingselement opmaken in het snelmenu
  • op het tabblad Besturingselement kan je nu het invoerbereik aangeven.
Combobox ingevoerd vanaf de werkbalk Werkset Besturingselementen
  • schakel de ontwerpmodus in (1e knop op de werkbalk) en selecteer de combobox
  • geef de eigenschappen weer op het scherm (2e knop) en typ het bereik in voor de eigenschap ListFillRange

Ik weet het, dit is een oude, maar ik heb na te zoeken, en niets gevonden te hebben, hier een aansluitende vraag op.

Hoe kun je de Box vullen met een lijst van een ander Worksheet.

Dus, ik heb een worksheet, Sheet 1, en daarin staat een lijst, welke ik wil gebruiken in Sheet 2, in de Combobox?

Ik heb van alles geprbeert, maar ik kom niet uit de verwijzing naar Sheet 1? Volgens mij moet het zoiets zijn:

'Sheet 1'A1:A20

Maar dat werkt dus niet? Iemand een idee?

Naam toevoegen

Allen,

Je gaat in de desbetreffende sheet staan waar de gegevens op staan. Druk daarna op "Insert", "Name" en "Define". (menu)

Bovenin het menuutje geef je de range een naam, druk daarna op add. De naam gaat na beneden. Selecteer de naam en druk dan op "refers to" Selecteer wat je in het menuutje wilt hebben staan. Druk daarna weer op add.

Ga dan in de desbetreffende sheet staan waar je het menuutje wilt hebben (en tevens de juiste cell waar je het wilt hebben) Druk dan op "Data" -> "Validation". Bij "allow" selecteer je "List" en bij "Source" zet je dan het volgende neer: ="dan de naam van de range". Zo moet het werken.

Dit kun je doen in het gehele bestandje.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Mvg

BasMan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan