Combo Box Weergeven/Verbergen

Status
Niet open voor verdere reacties.

eg2ie1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 jan 2011
Hoi Allen,

Ik wil graag weten hoe ik een Combo Box kan laten verdwijnen of juist weer laten geven aan de hand van een keuze in een eerdere Combo Box.
Ik heb van alles geprobeerd, google en weet ik het maar ben nog niets verder.

Hier zou naar mijn mening toch een makkelijke optie voor moeten zijn?

Wie oh wie kan het uitleggen, een voorbeeldje zou helemaal te gek zijn!

Mocht deze mogelijkheid bestaan dan wil ik oook wel weten hoe ik een tabel met inhoud kan laten verdwijnen/weergeven? (maar dit is nu nog niet van belang)

Groetjes Eg

Een makkelijke optie? Ben benieuwd wat je daar mee bedoelt ;)
Maar moeilijk is het niet. Je kunt een tweede keuzelijst zichtbaar of onzichtbaar maken op basis van een waarde uit een andere keuzelijst, bijvoorbeeld zo:

Code:
Private Sub cboGender_AfterUpdate()
    If Me.cboGender = "Male" Then
        Me.cboStudyName.Visible = False
    Else
        Me.cboStudyName.Visible = True
    End If
End Sub
Het is een beetje onzinnig voorbeeld, maar het gaat om het idee, uiteindelijk. Deze code staat op de eigenschap <Na bijwerken> van de keuzelijst cboGender.

niet gelukt

Makkelijk bedoelde ik dat ik dacht dat de code daarvoor heel simpel zou moeten zijn.
Je voorbeeld lijkt dat ook, toch krijg ik het niet werkend? Kun je de code misschien in een werkend bestand voor me zetten, dan kan ik er mee verder. Weet ook niet goed waar de code precies moet komen, gewoon in ThisDocument lijkt me?

Moet ik nog meer dingen doen dan 2 combo boxen maken de namen goed zetten en de code in ThisDocument plakken?

Groetjes Eg

Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk, wat je nog niet verteld hebt, is in welk pakket je de code wilt gebruiken ;) Dat maakt soms wel uit; mijn voorbeeldje bijvoorbeeld komt uit een Access formulier. Maar ik krijg de indruk dat je het over een Word formulier hetbt. Klopt dat? Zo ja, kun je dan het document+formulier posten, dan zijn de aanwijzingen wat makkelijker te maken.

Het is beter dat je zelf een voorbeeld bestand stuurt.

Maakt het voor jezelf en ons eenvoudiger.

bijlage

Bekijk bijlage Document.rar
Het is beter dat je zelf een voorbeeld bestand stuurt.

Maakt het voor jezelf en ons eenvoudiger.

Klopt, bij deze een soort sjabloon van hoe ik het graag zou willen hebben.
De rode teksten in het document is het commentaar (hoe het moet gaan werken)

Uiteindelijk wil ik het omzetten naar digitale webformulieren maar er is momenteel sterke behoefte aan de manier zoals in bovenstaande document.

ps. bijlage is in .RAR gepakt omdat ik .docxm niet mocht uploaden (extensie verhaal)

eg2ie1,

Ik heb gisteren een reactie geplaatst maar zie deze niet meer terug, dan nog maar een keer.

Je hebt gehoor gegeven aan de vraag om een voorbeeld bestand te plaatsen en dat ziet er goed uit met een duidelijke omschrijving van de wens.

Helaas kan ik je niet verder helpen met dit probleem omdat mijn kennis van Word beperkt is.
Ik hoop dat iemand anders dit probleem weet te tackelen.

Succes ermee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan