Combo en record toevoegen probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ArnoldL

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2011
Hey,

Na het nodige gesukkel toch even vragen.

Ik zou volgende mogelijkheid willen bekomen bij het ingeven van een nieuw contact:
Ofwel: volledig nieuw contact invoegen
Ofwel: nieuw contact aan bestaand bedrijf toevoegen
Ofwel: bestaand contact aan nieuw bedrijf toevoegen
Bij het kiezen van een naam uit de Cbo Naam, dus een bestaand contact selecteren zou de rest van deze persoon zijn gegevens moeten verschijnen, nu wordt hij toegevoegd aan de tabel contacten.
Bij het invoeren van een nieuw contact, wordt deze dubbel in de lijst contacten ingevoerd.

Graag uw hulp, weet echt niet waar het mis loopt, of loopt het helemaal mis? :o

In bijlage wat ik nu heb.

Alvast bedankt.

Bekijk bijlage Bestand.zip

Ik snap je db niet; er zit maar één formulier in je db. Waar is de rest?

Daar kan ik inkomen, zou het ook niet begrijpen, maar heb toch volgende les, die ik eigenlijk al goed kende, nogmaals “by the hard way” geleerd. :o :(

Les 1 in het databaseontwerp (of eender wat je doet):
- Maak na elke belangrijke en werkende wijziging een back-up. Deze functie gaat eenvoudig via Bestand => Opslaan als => Back-up van database => klikken op “Opslaan als”.
- Laat minstens de 5 laatste back-ups staan.
- Als Windows je bij het wijzigen van de naam van een database zegt dat deze naam al bestaat, neem dan een pauze, denk er even over na, en als je 500% zeker bent klik op ja.

Les 1 bij het posten van een vraag op een forum:
- Controleer even of de meegestuurde documentatie wel klopt.

Om vervuiling van het forum tegen te gaan mag voor mijn part deze vraag dus volledig verwijderd worden, ik weet enkel niet hoe ik dit moet doen.
Ik ga nu proberen een database “from scratch” te bouwen. Als het zover is dan stel ik wel een nieuwe vraag.

Een vraag verwijderen kan niet; d.w.z een moderator zou het wellicht wel kunnen. Maar je kunt de vraag ook op <Opgelost> zetten en straks dus een nieuwe vraag starten. Een backup maken is inderdaad wel eens handig op zijn tijd :). Ik maak zelf overigens gewoon in de verkenner een kopie van het accdb bestand als ik dat nodig acht. Jouw methode is mij teveel klikken :). Ik zet altijd de datum voor de naam, dus bijvoorbeeld 20160521_database.accdb. Dan overschrijf je 'm niet zo snel, en je kunt precies zien hoe oud een db is. En wanneer hij dus weg kan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan