• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Combobox alles printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirk hogendoorn

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2007
Berichten
96
Goedendag,

Ik heb in excel een combobox gemaakt. Van iedere keuze in de box wil ik een uitdraai maken. Betekend dit dat ik iedere keer een keuze moet maken en dan moet printen of is dit ook gemakkelijker dat ik alles in één keer kan printen?
 
Goedendag,

Ik heb in excel een combobox gemaakt. Van iedere keuze in de box wil ik een uitdraai maken. Betekend dit dat ik iedere keer een keuze moet maken en dan moet printen of is dit ook gemakkelijker dat ik alles in één keer kan printen?

Het lijkt mij het makkelijkste om in 1 keer te printen.
Sterker nog het kan ook.:p

Code:
For Teller = 0 To ComboBox1.ListCount - 1
    Worksheets(ComboBox1.List(Teller)).PrintOut
Next

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Bedankt,

Als je wilt moet je me even helpen, want ik heb niet veel verstand van VBA.
Als ik deze zo één op één in excel vba plak werkt ie niet.

Wat moet ik nog meer doen?
 
Klopt je moet er nog een naam aangeven.
Bijv.:
Code:
Sub Printen()
      For Teller = 0 To ComboBox1.ListCount - 1
      Worksheets(ComboBox1.List(Teller)).PrintOut
      Next
End Sub

De macro heet nu Printen en kan je via VBA starten of bij Extra - Macro - Macro's.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Helaas ben ik echt een leek op het gebied van VBA.
Als ik de macro gewoon in het blad met de combobox plak, en ik heb een knop aangemaakt waar de macro mee opgeroepen wordt, komt de melding 'object vereist'
wat doe ik fout of ben ik vergeten?
 
Combobox uit de Werkset Besturingselementen ?

Mvg

Rudi
 
Helaas ben ik echt een leek op het gebied van VBA.
Als ik de macro gewoon in het blad met de combobox plak, en ik heb een knop aangemaakt waar de macro mee opgeroepen wordt, komt de melding 'object vereist'
wat doe ik fout of ben ik vergeten?

Je moet de code in de module plaatsen niet in de combobox.
Nu komt er wel een vraag in mij op: staat er in de combobox alle werkbladen?
In dat geval heb je geen combobox nodig maar kan je de macro in de module plaatsen.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Ik heb de combobox aangemaakt door middel van het werkblad formulieren. Ik zelf heb namelijk niet zo veel verstand van VBA.
Dus heb ik ook geen idee waar ik de vba van printen moet plaatsen, aangezien de aangemaakte combobox van mij geen zichtbare vba heeft.
 
Ik heb de combobox aangemaakt door middel van het werkblad formulieren. Ik zelf heb namelijk niet zo veel verstand van VBA.
Dus heb ik ook geen idee waar ik de vba van printen moet plaatsen, aangezien de aangemaakte combobox van mij geen zichtbare vba heeft.

Wat staat er in de combobox?
Welke gegevens staan daar in?

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Ik heb een combobox wat eigenlijk dient als een drop-down menu. er staan gewoon een aantal namen in, waardoor van ieder persoon de gegevens naar boven komen indien ik deze selecteer. Ik heb voor een combobox gekozen omdat ik dat niet hoeft te scrollen.
dus in de combobox staan gewoon een aantal namen die ik ergens anders in het bestand heb opgeslagen als lijst.
 
Ik heb een combobox wat eigenlijk dient als een drop-down menu. er staan gewoon een aantal namen in, waardoor van ieder persoon de gegevens naar boven komen indien ik deze selecteer. Ik heb voor een combobox gekozen omdat ik dat niet hoeft te scrollen.
dus in de combobox staan gewoon een aantal namen die ik ergens anders in het bestand heb opgeslagen als lijst.

Oké.
Elke naam staat dus voor een werkblad?
En je wilt dus elk werkblad wiens naam in de combobox voorkomt afdrukken?

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Nee, dat is niet zo,

Het is een uren overzicht.
voor januari heb ik voor ieder persoon een aantal uur, voor feb ook etc.

Nu heb ik een jaaroverzicht gemaakt voor ieder persoon via een combobox.
Maar ik wil eigenlijk iedereen tegelijk uitprinten.
 
Ik ben bang dat toch een voorbeeld bestand nodig is.
Ik probeer het even te begrijpen zonder voorbeeldbestand...

Er is een urenoverzicht met een combobox.
Door een naam te kiezen via de combobox, verschijnen de gegevens van die betreffende persoon.
Die gegevens wil je printen.
Vervolgens kies je een andere naam uit de combobox.
Deze gegevens wil je ook printen.
Vervolgens kies je weer een lijst uit de combobox, etc, etc.

In plaats van steeds handmatig een naam te kiezen uit een lijst en de urenoverzicht te printen, wil je een macro starten die 1 voor 1 de namen uit de combobox haalt zodat de gegevens zichtbaar worden en vervolgens afgedrukt.
Zit ik op de goede weg?

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Zonder voorbeeldbestand heb ik snel wat geschreven.

Code:
Sub Invullen()
Dim lRij As Long
For lRij = 1 To 10
    Range("C5").Value = Range("B" & lRij).Value
    ActiveSheet.PrintOut
Next
End Sub

Bovenstaande formule gaat ervan uit dat de namen in het bereik B1 t/m B10 staan.
Een voor een worden de namen in cel C5 geplaatst waarna het werkblad geprint wordt.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Sorry, maar het werkt bij mij nog niet helemaal. Ik had de code er in gezet en er kwamen 3x degene uit die op het scherm stond en toen een foutmelding.
Ik heb nu een voorbeeld bestand toegevoegd.
 

Bijlagen

  • Overzicht 09.xls
    67 KB · Weergaven: 40
Sorry, maar het werkt bij mij nog niet helemaal. Ik had de code er in gezet en er kwamen 3x degene uit die op het scherm stond en toen een foutmelding.
Ik heb nu een voorbeeld bestand toegevoegd.

En zo?
Ik kreeg geen foutmelding overigens.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 

Bijlagen

  • Overzicht 2009(1).xls
    64 KB · Weergaven: 42
Het werkt.

Heel hartelijke bedankt voor de moeite die er in gestoken is.

Groeten Dirk

Ik zet de vraag als opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan