• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Combobox automatisch uitbreiden

• Onderwerp starter Onderwerp starter gvb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

gvb

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2005
Ik heb op een werkblad een keuzelijst met invoervak staan, die gegevens haalt uit een ander werkblad. Hier staan verschillende gegevens onder elkaar.
Als ik onder die gegevens weer nieuwe gegevens invul, hoe kan ik er dan voor zorgen dat die nieuwe regel ook in de keuzelijst komt te staan???

Grz,
gvb

ff uit het hoofd

zorg dat het bereik die de combobox vult groot genoeg is. selecteer het bereik en geef dit bereik een naam :
invoegen --> naam --> definieren

dan:

* selecteer combobox
* rechtse klik
* eigenschappen
* ga naar 'list fill range' vul daar de naam van je bereik
in

als je nu naar het blad gaat wat het bereik vult, en je voegt daar (binnen het bereik wat je geselecteerd hebt natuurlijk) iets aan toe dan moet het ook in de combobox weergegeven worden

Als er iets wordt toegevoegd binnen het bereik dat ik heb geselecteerd werkt het inderdaad. Maar als ik de selectie groter maak (zodat er ook enkele lege rijen zijn geselecteerd), verschijnen er allemaal witte regels in mijn combobox. Is het mogelijk om deze witte regels weg te halen?

Ik dacht aan iets met de hele kolom instellen als bereik, maar de lege cellen negeren...

Een andere optie is met visual basic code de selectie met 1 rij uitbreiden, wanneer er een regel wordt toegevoegd.

grz,
gvb

Dit is inderdaad wat ik nodig had. Hardstikke bedankt!!!

Grz, GvB

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan