ComboBox en tbl updaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

luimpens

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 feb 2008
Berichten
3
Zit met volgend probleem waar ik niet uitgeraak.
Heb een tabel met postnummer, plaats en provincie
Heb een tabel met een adressenbestand
naam, adres, postnrplaats, provincie, land en telefoon.
Van deze twee tabellen heb ik een query gemaakt en een formulier gebasseerd op de query

Nu mijn vraag, in het formulier heb ik een combobox voor het invullen van de postnrplaats de ze werkt perfect maar als ik in de tabel ga kijken zijn de gegevens van provincie niet te zien wel in de query.
Ik had graag gehad dat dit toch ook gebeurde daar ik de komplete tabel nodig heb om achteraf voor andere toepassingen te gebruiken.

Kan iemand mij een oplossing geven
Met dank
 
Als je gegevens wilt exporteren, dan doe je dat toch op basis van je query?
Anders zul je even wat duidelijker moeten zijn wat nou precies je bedoeling is.

Groet,

Tardis
 
Het gene ik gewoon wil is dat de velden in het tabel adressen zowel het door mij gekozen postnummer met plaats als provincie ingevuld worden met het door mij gekozen via de combobox
 
Zo sla je gegevens dubbel en da's nergens voor nodig.
Ophalen doe je via een query, daar zijn queries voor.

De vraag die jij stelt wordt eerder gesteld uit onwetendheid dan uit noodzaak ;)
Als je toch vind dat wat jij wilt per se nodig zou zijn, dan moet je VBA code schrijven en je tabel uitbreiden met kolommen.

Groet,

Tardis
 
Tardis bedankt voor mijn onwetendheid.
Zal op dit forum geen vragen meer stellen
 
Tardis bedankt voor mijn onwetendheid.
Zal op dit forum geen vragen meer stellen

Dat heb ik niet gezegd cq bedoeld te zeggen.
Jammer dat je goedbedoeld advies persoonlijk opneemt.

Suc6 op andere forums, wees niet verrast als je daar ook goedbedoeld advies krijgt ;)

Groet,

Tardis
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan