• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

combobox en waarde weergeven in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

tomswaelen

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2004
Ik moet van mijn werkgever een Excel aanpassen die ik niet zelf gemaakt heb. Dat ding zit tjokvol VBA die ik niet begrijp, dus zou ik graag even jullie hulp willen vragen :-) Hetgeen ik moet toevoegen is nochtans niet zo moeilijk denk ik, maar ik komer niet uit.

Mijn voorganger heeft in VBA een formulier ontwikkeld. In dit formulier moet een combox komen. Die dropdown bevat een vaste lijst met waardes, die ik zelf kies (dus hardcoded, de gebruiker kan geen eigen waardes invullen). Hetgeen de gebruiker kiest in de dropdown, moet weergegeven worden in de Excel, in een bepaalde cel.

Dus stel dat de gebruiker in de dropdown 'Appels' selecteert, moet er in pakweg cel A1 gewoon Appels komen te staan.

Hoe doe ik dit het beste?

Zoiets:
Code:
Private Sub ComboBox1_Change()
    Range("A1") = ComboBox1.Text
End Sub

Laatst bewerkt:
Ik moet van mijn werkgever een Excel aanpassen die ik niet zelf gemaakt heb. Dat ding zit tjokvol VBA die ik niet begrijp

Slimme werkgever. Een opdracht uitzetten bij iemand die er niets van kent. Of heb je geprobeerd een een wit voetje te halen?

Ik zou nog wel even toetsen of de listindex > is dan -1 om een foutmelding te voorkomen.

Slimme werkgever. Een opdracht uitzetten bij iemand die er niets van kent. Of heb je geprobeerd een een wit voetje te halen?

Ik zou nog wel even toetsen of de listindex > is dan -1 om een foutmelding te voorkomen.

Ik heb het misschien foutief verwoord :-) Ik heb gezegd dat ik er wel eens naar zou kijken, met geen garantie dat ik met iets op de proppen zou kunnen komen ;-)

Ik ben al wat verder geraakt.

Items toevoegen/de combobox bevolken is gelukt via userform_initialize:

Code:
Private Sub UserForm_Initialize()

With ComboBox1
    .AddItem "Item 1"
    .AddItem "Item 2"
    .AddItem "Item 3"
    .AddItem "Item 4"
End With

End Sub

Deze code werkt echter niet:

Code:
Private Sub ComboBox1_Change()

Worksheets("Aanvraagformulier").Cells(40, 3).Value = ComboBox1.Text

End Sub

Er gebeurt niets in de worksheet als ik in de combobox een waarde kies.

Die code is gewoon goed.
Plaats dan je document.
Overigens is Cells(40, 3) niet A1 maar C40.

Dat weet ik, het was maar een voorbeeld ;)

Je hebt trouwens gelijk, de tekst verschijnt wel degelijk in C40. Geen idee waarom dat daarstraks niet het geval was....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan