tomswaelen
Gebruiker
- Lid geworden
- 8 dec 2004
- Berichten
- 349
Ik moet van mijn werkgever een Excel aanpassen die ik niet zelf gemaakt heb. Dat ding zit tjokvol VBA die ik niet begrijp, dus zou ik graag even jullie hulp willen vragen
Hetgeen ik moet toevoegen is nochtans niet zo moeilijk denk ik, maar ik komer niet uit.
Mijn voorganger heeft in VBA een formulier ontwikkeld. In dit formulier moet een combox komen. Die dropdown bevat een vaste lijst met waardes, die ik zelf kies (dus hardcoded, de gebruiker kan geen eigen waardes invullen). Hetgeen de gebruiker kiest in de dropdown, moet weergegeven worden in de Excel, in een bepaalde cel.
Dus stel dat de gebruiker in de dropdown 'Appels' selecteert, moet er in pakweg cel A1 gewoon Appels komen te staan.
Hoe doe ik dit het beste?

Mijn voorganger heeft in VBA een formulier ontwikkeld. In dit formulier moet een combox komen. Die dropdown bevat een vaste lijst met waardes, die ik zelf kies (dus hardcoded, de gebruiker kan geen eigen waardes invullen). Hetgeen de gebruiker kiest in de dropdown, moet weergegeven worden in de Excel, in een bepaalde cel.
Dus stel dat de gebruiker in de dropdown 'Appels' selecteert, moet er in pakweg cel A1 gewoon Appels komen te staan.
Hoe doe ik dit het beste?