Peter B
Gebruiker
- Lid geworden
- 8 feb 2007
Ik ben in de mogelijkheden van formulieren gedoken. Ik loop nu vast op een "detail" waar ik voor mijn gevoel geen goede oplossing voor kan vinden.
Ik vul de combobox cbWedstrijdtijd met een named range uit een Excelsheet. Deze named range bevat tijden formatted als tijd (dus 09:30, 10:00, 10:30, etc.). De opmaak is Nederlands; de versie van Excel is Engels.
Nu loop ik erg tegenaan dat de weergave in de combobox "verspringt" van bv. 10:00 naar 0.416666666666666. Dit is niet wenselijk, dus format ik de combobox als volgt:
Ik denk creatief, maar wat nu als deze sheet wordt gebruikt door iemand die zijn/ haar instellingen anders heeft staan? Dan voorzie ik problemen. Is er een fatsoenlijke manier om dit op te lossen?
Alvast dank voor het meedenken!
Peter
Ik vul de combobox cbWedstrijdtijd met een named range uit een Excelsheet. Deze named range bevat tijden formatted als tijd (dus 09:30, 10:00, 10:30, etc.). De opmaak is Nederlands; de versie van Excel is Engels.
Nu loop ik erg tegenaan dat de weergave in de combobox "verspringt" van bv. 10:00 naar 0.416666666666666. Dit is niet wenselijk, dus format ik de combobox als volgt:
Code:
Private Sub cbWedstrijdtijd_Change()
cbWedstrijdtijd.Value = Format(CStr(Replace(cbWedstrijdtijd, ".", ",")), "h:mm")
End Sub
Alvast dank voor het meedenken!
Peter