goededag allemaal,
ik ben bezig een beheerpaneel te maken voor een website in access.
nou heb ik de tabel rubriek:
hierin staan deze gegevens:
bijv. een hoofdrubriek:
rubrieknaam: electronica
rubrieknummer: 2
rubriek: null
volgnr: 2
bijv. een subrubriek:
rubrieknaam: mobiel
rubrieknummer: 3
rubriek: 2
Volgnr: 1
zoals je kunt zien leidt rubriek van rubrieknummer af zodat je kan zien welke subrubrieken van de hoofdrubrieken zijn.
nu is het probleem dat ik 2 comboboxen wil hebben.
1tje waar je hoofdrubriek in kan selecteren
en dna moet de 2e subrubriek selecteren die in die hoofdrubriek zijn.
nu heb ik een rowsource aan de 1e combobox gegeven:
SELECT iprop10grp15_Rubriek.Rubrieknummer, iprop10grp15_Rubriek.Rubrieknaam FROM iprop10grp15_Rubriek WHERE iprop10grp15_rubriek.rubriek is null ORDER BY iprop10grp15_Rubriek.[Rubrieknaam];
ook is er aan de 1e combobox een after update meegegeven in vba waardoor hij de 2e combobox zou moeten vullen:
Private Sub Combo18_AfterUpdate()
Combo20.RowSource = "SELECT [iprop10grp15_Rubriek].[Rubrieknaam] FROM [iprop10grp15_rubriek] WHERE [iprop10grp15_Rubriek].[Rubriek] =" & Combo18.Value
End Sub
nou doet de code het goed en komt er in de rowsource de goede query door de vba code.
alleen je ziet wel dat hij 3 records bijv heeft. maar niet welke je ziet 3 witte vakjes onder elkaar.
ik heb alles al geprobeerd maar het wil niet baten,
ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
Met vriendelijk Groeten,
Jochem Lettink

ik ben bezig een beheerpaneel te maken voor een website in access.
nou heb ik de tabel rubriek:
hierin staan deze gegevens:
bijv. een hoofdrubriek:
rubrieknaam: electronica
rubrieknummer: 2
rubriek: null
volgnr: 2
bijv. een subrubriek:
rubrieknaam: mobiel
rubrieknummer: 3
rubriek: 2
Volgnr: 1
zoals je kunt zien leidt rubriek van rubrieknummer af zodat je kan zien welke subrubrieken van de hoofdrubrieken zijn.
nu is het probleem dat ik 2 comboboxen wil hebben.
1tje waar je hoofdrubriek in kan selecteren
en dna moet de 2e subrubriek selecteren die in die hoofdrubriek zijn.
nu heb ik een rowsource aan de 1e combobox gegeven:
SELECT iprop10grp15_Rubriek.Rubrieknummer, iprop10grp15_Rubriek.Rubrieknaam FROM iprop10grp15_Rubriek WHERE iprop10grp15_rubriek.rubriek is null ORDER BY iprop10grp15_Rubriek.[Rubrieknaam];
ook is er aan de 1e combobox een after update meegegeven in vba waardoor hij de 2e combobox zou moeten vullen:
Private Sub Combo18_AfterUpdate()
Combo20.RowSource = "SELECT [iprop10grp15_Rubriek].[Rubrieknaam] FROM [iprop10grp15_rubriek] WHERE [iprop10grp15_Rubriek].[Rubriek] =" & Combo18.Value
End Sub
nou doet de code het goed en komt er in de rowsource de goede query door de vba code.
alleen je ziet wel dat hij 3 records bijv heeft. maar niet welke je ziet 3 witte vakjes onder elkaar.
ik heb alles al geprobeerd maar het wil niet baten,
ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
Met vriendelijk Groeten,
Jochem Lettink