• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Combobox i.p.v. dropdownmenu

Status
Niet open voor verdere reacties.

RuudAdam

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 jul 2010
Hallo,

In het bestand in de bijlage staat een lijst met namen (E42:E106), die d.m.v. een dropdownmenu in E4:E35 kunnen worden geselecteerd.
Het dropdownmenu wil ik graag vervangen door een combobox. Deze heb ik al wel aangemaakt en staat naast de namenlijst.
Ik heb geen kaas gegeten van VBA en weet dus niets af van de code die moet worden ingevoerd om de combobox operabel te maken.

Wie kan mij verder helpen?

Met dank en groet,
Ruud

Bijlagen

Wat moet er gebeuren met de geselecteerde naam uit de combobox?

Exact hetzelfde als het dropdownmenu nu doet in cellen E4:E35

Komt dit in de richting?

Heb het zo aangepast dat je geen dubbele namen kan kiezen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo Cobbe,

Ik zal mijn bedoeling nog nader preciseren.

Bij binnenkomst trekken spelers willekeurig een nummer uit de totaalhoeveelheid deelnemers. Bijvoorbeeld bij 12 spelers dus uit 1 t/m 12, bij 17 spelers uit 1 t/m 17, enz.
Deze nummers staan vast in kolom D.
Vervolgens wordt de naam van de speler bij het getrokken nummer geplaatst in kolom E. Met het oorspronkelijke dropdownmenu kun je op elke cel van E4:E35 de keuzelijst openen en de betreffende speler selecteren.
De bedoeling is dat de combobox exact hetzelfde biedt als het dropdownmenu: op elke cel van E4:E35 klikken en steeds dezelfde namenlijst ter beschikking hebben.

Ik hoop dat dit voldoende duidelijk is, anders hoor ik het graag.

Met dank en groet,
Ruud

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan