combobox in userform selecteerd alleen bovenste waarde in de lijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

LadyExcel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 jun 2023
Berichten
3
Hoi allemaal,

ik ben sinds kort enthousiast begonnen met het gebruik van VBA en userforms en loop tegen een probleem aan waarvan ik niet heel snel een oplossing kan vinden:

Ik heb een userform met een combox (datumkeuze) die ik vul middels RowSource in de properties. Voor de format van de combobox heb ik volgende code:

Private Sub DatumComboBox_Change()

Me.DatumComboBox = Format(Date, "dddd dd-mmm-yy")

End Sub

de lijst wordt in de juiste format in de combox weergegeven, echter kan ik alleen de bovenste datum uit de lijst selecteren.

is er iemand bekend met dit probleem?

 

Bijlagen

  • voorbeeld userform cbxDatum.xlsm
    19,4 KB · Weergaven: 9
Laatst bewerkt:
dankjewel edmoor,

ik heb een voorbeeldbestand toegevoegd, omdat het echte bestand namen bevat, maar je krijgt een goed beeld van het probleem. Wanneer je probeerd een andere datum in de lijst te selecteren, selecteerd hij alsnog bovenste datum uit de lijst.
 
Je zet er telkens de huidige datum in.
Maak er dit van:
Code:
Me.ComboBox1 = Format(Me.ComboBox1, "dddd dd-mmm-yy")
 
Wanneer je probeert een andere datum in de lijst te selecteren, selecteert hij alsnog de bovenste datum uit de lijst.

Een van de weinige regels in het Nederlands zonder uitzonderingen: 3e persoon enkelvoud eindigt altijd op een t.
 
Laatst bewerkt:
Dit is geen forum voor de Nederlandse taal Hans, dus respecteer aub de tekortkomingen op dat gebied.
 
Heel erg bedankt edmoor! dit heeft mijn probleem opgelost.
Wel jammer dat er op deze manier gereageerd wordt sn(o)b. dit weerhoud me er zeker van nogmaals een vraag hier te stellen. Ik ben me er zeker van bewust dat ik nog veel te leren heb, maar ik dacht dat dit een plek was die me daarbij kon helpen. Had ik maar geweten dat dit alleen voor mensen was die nooit fouten maken, had ik mezelf de vernedering kunnen besparen.
 
Laat je daardoor niet tegenhouden LadyExcel.
Je bent hier van harte welkom.
 
Laatst bewerkt:
Het kan nooit kwaad iets van taal te leren. Vandaar de eenvoudige regel die ik erbij schreef.
Waarom wil je wel je kennis van de VBA taal vergroten, maar niet die van het Nederlands ?
Niemand in dit forum wordt vernederd als zijn/haar Excel/VBA/Nederlands wordt verbeterd.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan