Combobox linkt aan query lege cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dores

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2010
Berichten
35
Hallo, ben al een tijd opzoek naar een oplossing voor het volgende.

Op mijn form staat een combobox die gegevens (EAN CODES) ophaalt uit een query.

Ik heb de volgende velden:

ID - SITENAME - EAN CODE ELECTR - EAN CODE GAS

Nu hebben niet alle SITENAMES een EAN CODE. Dat betekent wanneer ik de combobox gebruik ik lege velden te zien krijg. Is er een mogelijkheid om die lege velden weg te laten?

Bedankt.

Dores.
 
Laatst bewerkt:
Post de code eens voor je keuzelijst; daarin zit het probleem namelijk.
 
SELECT [Sites Query].[Gas CUPS] FROM [Sites Query] ORDER BY [Gas CUPS];
 
Nu doe ik een (redelijk gerichte) slag in de lucht: je formulier is zeker ook gebaseerd op de tabel [Sites Query]?
 
Ja dat klopt, ik heb een query (Sites Query) die de data uit een tabel haalt (Sites). En de Combobox is gelinkt aan Sites Query.
 
:D
Meestal is het logischer om een keuzelijst te baseren op een tabel met brongegevens. Je zou dus een tabel kunnen hebben met EAN CODES, en die tabel zou de basis moeten zijn van je keuzelijst. In de tabel [Sites] is een EAN CODE per definitie niet uniek, omdat je elke code meerdere keren gebruikt. Je ziet de waarden dus in de keuzelijst net zo vaak terug als ze gebruikt zijn in de tabel Sites. Probeer dus eerst de keuzelijst om te bouwen en te baseren op de tabel met EAN CODES.
 
Ok, ik heb de combobox veranderd naar keuzelijst en deze gekoppeld aan de tabel sites. Ik krijg nu nog steeds de zelfde gegevens dus dat is goed, maar er worden net als in de combobox nog lege cellen weergegeven.
 
Ik gebruik de termen Keuzelijst en Keuzelijst met invoervak door elkaar; qua functionaliteit zijn ze voor mij min of meer gelijk (lijsten laten zien waaruit je kunt kiezen) en Keuzelijst typt nu eenmaal makkelijker dan Keuzelijst met invoervak... De Engelse termen Listbox en Combobox zijn onderscheidender, maar aangezien dit een Nederlandstalig forum is, gebruik ik uit principe geen Engelse termen :)
Jouw 'oplossing' is dus geen oplossing, want je gebruikt nog steeds de verkeerde brongegevens.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan