Combobox maken, voor sorteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

popmarter

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2008
Berichten
51
Dit moet vast heel eenvoudig zijn, maar ik kom er als beginner niet uit. Ik wil graag een combobox maken die gekoppeld is aan een tabel waarin de keuzes staan. Tot zover lukt het. Nu wil ik dat wanneer je een keuze maakt uit de dropdownlijst dat dan alleen die namen op het scherm getoond worden. Alles staat op 1 formulier en dat wil ik graag zo houden (geen subforms e.d.).

Ik had gedacht de combobox in de header te plaatsen. En hoe nu verder? moet ik bij Properties en Click on (Event) iets doen?

Hoop op eenvoudige uitleg.
 
Je vraag is nog niet helemaal duidelijk; je zegt dat het maken van de keuzelijst gelukt is: je hebt er dus een tabel aan gekoppeld, en je kunt daar waarden uit kiezen. Wat wil je kortom doen met de keuzelijst? Filteren op de geselecteerde waarden?
 
Ja inderdaad, er staan zeg 6 waarden in (namen in dit geval) en dan wil ik een van die namen aanklikken en dan moet in de tabel (eronder) alleen die waarden getoond worden. Ik heb ook al een knop "Alles tonen", die het filter opheft en alles weer normaal laat zien.

ideaal gezien wil ik een paar kolommen (6) op die manier kunnen filteren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan