Combobox op formulier, access 2000

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ems123

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2002
Hallo,

Ik heb op het formulier urenregistratie onderaannemers een aantal comboboxen staan. Als ik een keuze maak in de combobox ProjektId, dan zou een eindje verderop in de combobox aannemerId vanzelf een filter moeten worden toegepast die de bijbehorende aannemer laat zien aangezien ik in de tabel projecten heb vastgelegd welke aannemer bij welk projekt hoort.
Hoe realiseer ik dit?
(Zie voorbeelddatabase)

Hartelijk dank,
Ems

Bijlagen

Ik heb je database niet geopend maar je kunt het aangeven in de row-source van de 2e combobox.
Stel je hebt in de 1e combobox gekozen voor projectid 100. Dan stel je de row-source van de 2e combobox zo in dat hij alleen die aannemers laat zien die projectid 100 hebben.
Dat doe je door in de query builder te gaan staan van de 2e combobox en daar het veld aannemer uit een tabel te selecteren en het veld projectid. Bij de criteria van het projectid zet je dan
[forms]![denaamvanhetform]![denaamvanhetveldprojectid]
Dan laat hij alleen die aannemers zien die het projectid hebben wat in dat veld ingevuld is.
Verder moet je na het invullen van het veld Projectid een requery uitvoeren op de 2e combobox.
Als je perse wilt dat eerst het projectid ingevuld wordt dan zet je de 2e combobox standaard op enabled false en zodra het projectid is ingevuld zet je op het afterupdate event van het project id de 2e combobox op enabled = true
Hij schiet dan mooi van lichtgrijs naar donkergrijs en is in te vullen.

Theo

Fout requery

Hoi, dank je voor je reactie, ik ben met vakantie geweest vandaar de late reactie.
Ik heb de requery gebruikt zoals je hebt beschreven, alleen als ik dat toepas, gaan in alle eerder ingevulde records de aannemer gegevens verloren. Het ding zit dus telkens een requery te doen voor alle records op het veld aannemer, i kwil alleen maar voor het huidige record een requery. Als ie eenmaal ingevuld is hoeft ie dat dus niet nog s te doen.

Een idee hoe ik dit kan verhelpen?
Ems

Ik weet niet of wel elkaar goed begrijpen, maar misschien geef jij het commando requery, zonder toevoegingen, maar het is de bedoeling dat je alleen het veld van de 2e combobox laat requerien
Dus dan wordt het iets van
Me!naam2ecombobox.Requery

Dit commando hoor dus te komen op het afterupdate event van het veld ProjectID.

Dan wordt het

Private Sub ProjectID_AfterUpdate()
Me!naam2ecombobox.Requery
End Sub

Theo

Nog steeds niet

Goedemorgen Theo,

Het werkt echt nog steeds niet, ik voeg de database nog een keertje in als zipbestand, ik denk dat ik ergens anders (wellicht in de onderliggende tabellen) een relatiefout of iets dergelijks heb gemaakt. Zou je willen kijken op het formulier QUrenwerknemers? Daar heb i kal je opties toegepast, maar de records ervoor verliezen telkens de eerder ingevulde gegevens.

Hartelij kdank voo al je moeite,
Ems

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan