• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Combobox + prijs + rekening

Status
Niet open voor verdere reacties.

coskun1990

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2007
Beste mensen,

ik wil een factuur maken voor een pizzeria die heel makkelijk in gebruik is. Dit wil ik maken met excel, omdat excel mij makkelijk lijkt (in gebruik).
Echter heb ik 1 probleem. het lukt mij niet. ik wil het volgende doen:

via een combobox selecteert de gebruiker de artikelen, bijv. pizza margaretta, franse frietjes, vlaamse vrietjes etc...
als de gebruiker het heeft geselecteerd, bijv. franse frietjes, moet er automatisch prijs p/st worden weergegeven in een ander kolom.
als er weer in een kolom het aantal wordt gewijzigd, dan moet er in een apart kolom de totale prijs worden berekend..

Ik voeg als bijlage een plaatje toe dat laat zien hoe ik het ong wil hebben.
ik hoop dat iemand mij kan helpen.
alvast bedankt

coskun

Bijlagen

• helpmij.jpg
    helpmij.jpg
    99,8 KB · Weergaven: 66
Laatst bewerkt:
coskun1990,

Het is een leuk plaatje maar ik kan er wijnig mee.
Zo te zien heb je op de andere tabbladen nog geeen informatie staan.

Doe een voorbeeld bestandje met wat gegevens zodat we het niet zelf hoeven te maken.

coskun1990,

Toch maar even wat inelkaar gezet.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
dit is exact wat ik wil. maar hoe moet ik dit zelf doen. als ik bijvoorbeeld onder gegevens iets toevoeg, komt het wel bij de combobox, maar de prijs velden veranderen in #N/B

o ja, nog een vraag. is het mogelijk om als ik de excel formulier print, ik de combobox niet zie, alleen maar de waarde? want ik wil het als factuur gebruiken.

in cel H3 of H5 de code aanpassen
Voor H3 geldt dan
Code:
=VLOOKUP(C3;Gegevens!A2:C4;3;0)
Waarbij C4 in het geval van toevoegen van 1 ding veranderd moet worden in C5

coskun1990,

dit is exact wat ik wil. maar hoe moet ik dit zelf doen. als ik bijvoorbeeld onder gegevens iets toevoeg, komt het wel bij de combobox, maar de prijs velden veranderen in #N/B
Kijk op de pagina "Gegevens" daar zie je links van de maaltijden een getal staan daar zoekt hij op.
Dus als je een product(maaltijd) erbij zet moet je dus ook het getal links verhogen.
Ook zal je de prijzen moet invoeren maar dat snap je natuurlijk wel.
De Vert.Zoek formule loopt tot 30 dacht ik en anders moet je hem aanpassen.
De formule zoekt het nummer links en dan kiest hij rechts voor het juiste bedrag.

De getallen die corresponderen met de maaltijd zit onder de Box.
Neem maaltijd 3 dan staat er een drie onder en die zoekt hij op.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.

Laatst bewerkt:
coskun1990,
o ja, nog een vraag. is het mogelijk om als ik de excel formulier print, ik de combobox niet zie, alleen maar de waarde? want ik wil het als factuur gebruiken.
Zie het bestandje, dat heb ik een beetje aangepast.
De Box staat nu rechts en links wordt ook de gekozen maaltijd ingevuld.
Als je met het afdrukvoorbeeld kijkt zie je niet de Boxen.

Nu maar duimen dat dit naar je wens is.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
heel erg bedankt. je hebt het super gedaan. meer zelfs dan wat ik heb gevraagd. top support.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan