combobox probleem overgang Access2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

Suurmond

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 okt 2009
Berichten
2
Hey,

Wij zijn net overgeschakeld van Access2003 naar Access2007 en vormde niet echt een probleem mits aanpassing van enkele instellingen.
Echter blijken mijn comboboxen niet goed meer te werken. Met de combobox selecteren wij een naam die het huidige formulier dan filtert via een macro (openform met where condition).

De macro werkt nog wel, maar blijft bij een volgende keuze steeds terug de eerste keuze filteren.

Ik heb al dagen gezocht, maar ik vind het niet. Iemand die dit ogenschijnlijk simpel probleem kan oplossen?

Bedankt
Kris
 
Hey,

Wij zijn net overgeschakeld van Access2003 naar Access2007 en vormde niet echt een probleem mits aanpassing van enkele instellingen.
Echter blijken mijn comboboxen niet goed meer te werken. Met de combobox selecteren wij een naam die het huidige formulier dan filtert via een macro (openform met where condition).

De macro werkt nog wel, maar blijft bij een volgende keuze steeds terug de eerste keuze filteren.

Ik heb al dagen gezocht, maar ik vind het niet. Iemand die dit ogenschijnlijk simpel probleem kan oplossen?

Bedankt
Kris

Ik heb eerder (in 2003) ook het probleem gehad dat sommige comboboxen plots niet meer werkten. Volgens mij is het ergens een duistere bug, nooit de reden gevonden.
Als ik het me goed herinner heb ik het ooit opgelost door een blanco DB te maken en alles van de oude erin te importeren,
Maar ik heb ook een bestand met gekoppelde comboboxen (met VBA) die op mijn eigen PC niet meer werken, terwijl dezelfde comboboxen het wel doen als ik de bestanden op een andere PC zet. Heb me er ook suf op gezocht.
Op mijn eigen PC staan wel 2 versies van Access (2003 en 2007)
Dit is geen hulp, maar weet dat je niet alleen bent...
 
Probleem is opgelost, blijkbaar hadden wij een versie waar SP2 nog niet opstond en die heeft de bug opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan