brakkeleer
Gebruiker
- Lid geworden
- 27 mei 2006
- Berichten
- 296
Hallo,
Ik heb een vraagje. Ik heb een vba word script gemaakt.
Nu heb ik een aantal comboboxen die gevuld worden door excel (dit loopt goed).
Nu wil ik iets waar ik nergens informatie over kan vinden.
Ik wil dat als men kiest voor bijv. waarde 3 in combobox1 er opties verschijnenen in combobox2 waar alleen de waardes in staan die daar bij horen.
Dit wordt wel een beetje een ingewikkeld verhaal dus hieronder een voorbeeld:
In combobox 1 kan men kiezen uit 10 verschillende codes. Bij die 10 codes horen weer verschillende functie namen. Als men in combobox 1 gekozen heeft voor code 21. dan mag in combox 2 eigenlijk alleen de functie namen verschijnen die horen bij code 21.
Nu verschijnen daar alle functienamen.
Dus wat ik wil is dat alleen de opties verschijnen die bij de code horen.
Ik hoop dat het zo duidelijk is?
Ik vul de comboboxen als volgt :
Private Sub UserForm_Initialize()
'=================================================================
' Declareren van database via DAO (Data Access Objects).
'=================================================================
Dim myComboLijsten As DAO.Database
Dim myHuidigeLijst As DAO.Recordset
'=================================================================
' Openen van de Excel database en benaderen van het eerste record uit de benoemde reeks myDatabase.
' CIZ code vullen vanuit excel
'=================================================================
Set myComboLijsten = OpenDatabase(FilePath, False, False, "Excel 8.0")
Set myHuidigeLijst = myComboLijsten.OpenRecordset("select * from myciz")
Do While Not myHuidigeLijst.EOF
If Not IsNull(myHuidigeLijst!ciz) Then
Me.ckb_ciz.AddItem myHuidigeLijst!ciz
End If
myHuidigeLijst.MoveNext
Loop
Ik heb een vraagje. Ik heb een vba word script gemaakt.
Nu heb ik een aantal comboboxen die gevuld worden door excel (dit loopt goed).
Nu wil ik iets waar ik nergens informatie over kan vinden.
Ik wil dat als men kiest voor bijv. waarde 3 in combobox1 er opties verschijnenen in combobox2 waar alleen de waardes in staan die daar bij horen.
Dit wordt wel een beetje een ingewikkeld verhaal dus hieronder een voorbeeld:
In combobox 1 kan men kiezen uit 10 verschillende codes. Bij die 10 codes horen weer verschillende functie namen. Als men in combobox 1 gekozen heeft voor code 21. dan mag in combox 2 eigenlijk alleen de functie namen verschijnen die horen bij code 21.
Nu verschijnen daar alle functienamen.
Dus wat ik wil is dat alleen de opties verschijnen die bij de code horen.
Ik hoop dat het zo duidelijk is?
Ik vul de comboboxen als volgt :
Private Sub UserForm_Initialize()
'=================================================================
' Declareren van database via DAO (Data Access Objects).
'=================================================================
Dim myComboLijsten As DAO.Database
Dim myHuidigeLijst As DAO.Recordset
'=================================================================
' Openen van de Excel database en benaderen van het eerste record uit de benoemde reeks myDatabase.
' CIZ code vullen vanuit excel
'=================================================================
Set myComboLijsten = OpenDatabase(FilePath, False, False, "Excel 8.0")
Set myHuidigeLijst = myComboLijsten.OpenRecordset("select * from myciz")
Do While Not myHuidigeLijst.EOF
If Not IsNull(myHuidigeLijst!ciz) Then
Me.ckb_ciz.AddItem myHuidigeLijst!ciz
End If
myHuidigeLijst.MoveNext
Loop