Voor een excell bestand met heel wat dorpdownlists zocht en vond ik een mogelijkheid om bij deze dropdownlist meer dan 8 items te laten zien bij dubbelklikken op de cel waar de list aan gevalideerd is. De oplossing was werken met een combobox (keuzelijst met invoervak). De code moest nog wat aangepast worden voor het gevonden script ook bij mijn document werkte, maar dat is eindelijk gelukt.
De combobox toont mooi de juiste lijst, maar wanneer ik dan een keuze maak in de lijst (dmv een muisclick op het item van mijn keus), verdwijnt welliswaar de lijst, maar blijft de combobox open staan. Pas als ik dan enter druk verspring ik naar een volgende cel en sluit de combobox.
Is er een manier om die lijst én de combobox te doen verdwijnen wanneer dmv een muisclick een keuze is gemaakt in de lijst.
Hier een stuk van de code:
En hier een link naar het volledige bestand: https://drive.google.com/file/d/0B0OSVe5aylBvZ2tHZ3FMeTU2TFU/view?usp=sharing
Op het tabblad "AGENDA" kan je zien wat het programma nu doet door op een cel van kolom B,C,G of H te dubbelklikken.
De volledige code vind je via 'rechtermuisknop op tabblad-naam' -> 'programmeercode weergeven'
Welke oplossing zou dit probleem verhelpen?
mvg,
Johan
De combobox toont mooi de juiste lijst, maar wanneer ik dan een keuze maak in de lijst (dmv een muisclick op het item van mijn keus), verdwijnt welliswaar de lijst, maar blijft de combobox open staan. Pas als ik dan enter druk verspring ik naar een volgende cel en sluit de combobox.
Is er een manier om die lijst én de combobox te doen verdwijnen wanneer dmv een muisclick een keuze is gemaakt in de lijst.
Hier een stuk van de code:
'TOON DE COMBOBOX MET DE "LIJST"
With cboTemp
.Visible = True
.Left = Target.Left
.Top = Target.Top
If Lijst = "KLASSEN" Then
.Width = Target.Width + 5
Else
.Width = Target.Width + 150
End If
.Height = Target.Height + 5
.ListFillRange = Lijst
.LinkedCell = Target.Address
End With
cboTemp.Activate
Me.TempCombo.DropDown 'open the drop down list automatically
'WAT MOET IK HIER DOEN OM ER VOOR TE ZORGEN DAT MIJN PROGRAMMA DOORHEEFT DAT IK EEN KEUZE GEMAAKT
'HEB IN DE LIJST VAN MIJN COMBOBOX ZODAT IK DAN BV. KAN ZEGGEN:
'
' With cboTemp
' .Visible = False
' End With
'
'OF EEN ANDERE ACTIE KAN LATEN VOLGEN?
'
En hier een link naar het volledige bestand: https://drive.google.com/file/d/0B0OSVe5aylBvZ2tHZ3FMeTU2TFU/view?usp=sharing
Op het tabblad "AGENDA" kan je zien wat het programma nu doet door op een cel van kolom B,C,G of H te dubbelklikken.
De volledige code vind je via 'rechtermuisknop op tabblad-naam' -> 'programmeercode weergeven'
Welke oplossing zou dit probleem verhelpen?
mvg,
Johan