• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Combobox to open "hidden"sheet

Status
Niet open voor verdere reacties.
@emields

Met deze ga ik weer een beetje verder bouwen.
Kan je me a.u.b deze even sumier verklaren wat de code juist doet. Voor zover ik het snap dient de combolijst zijn gegevens te halen uit het blad "data" een bepaalde range en dan ???

Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
Cbo_naam.List = Sheets("Data").Range("b2:b" & [b1].End(xlDown).Row).Value

End Sub

Momenteel geeft het niet de volledige lijst met namen weer. Dien ik zelf de range aan te passen?? Als ik dit doe toont hij wel alles maar misschien zou de rest van de code tot onderaan verder moeten gaan.
Begrijp ze niet helemaal vandaar dat ik het even wil vragen.

Waarom tig tabjes met dezelfde lay-out?
[b1].End(xlDown) doet hetzelfde als vanaf B1 <Ctrl> + Pijltje naar beneden. Bij een lege cel stopt deze dus.

@Vena ; @Mvdvlist;@emields;@snb

Bedankt aan allen

Heb intussen zoveel input, en oplossingen aangereikt gekregen waarmee ik uiteindelijk aan een voor mij tevredenstellende oplossing gekomen ben.
Het zal ongetwijfeld altijd beter kunnen, maar ik wil mijn file ook nog eens klaar krijgen om te gebruiken.

Zolang ik niet op nieuwe ideeën kom ga ik deze voorlopig toch maar als opgelost plaatsen.

Tot de volgende .. :)

Wil je die tevredenstellen de oplossing met ons delen?

@Haije

Dat wil ik zeker,

Heb het laatste voorstel van emields een beetje aangepast.
Dus eigenlijk zijn Form Search een beetje aangepast.
Of het allemaal volgens de regels van de "echte" kunstenaars is laat ik in het midden.
Voor mij voldoet het zo aan mijn behoeften.

Heb mijn bestandje nog eens toegevoegd.

Bijlagen

Waarom voor iedereen een los tabje die volstaat met foutgevoelige formules. Ergens een verkeerde sortering en er klopt helemaal niets meer van.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan