• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Combobox vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

elloco

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2007
Hallo,

Ik heb een vraag, mogelijk dat iemand mij op weg kan helpen.

Ik heb een combobox aangemaakt, ik zou graag voor elkaar krijgen dat als ik de combobox aanwijs, bijvoorbeeld Renault, dat ik het artikelnummer (4) welke op tablad voorraden zit, in tablad startscherm op A12 tevoorschijn komt, volgens mij zou dat kunnen met een code, mijn kennis daarvan is nihil, vandaar dat ik om jullie hulp vraag.

Voor het gemak, zodat jullie kunnen zien wat ik bedoel voeg ik hier een voorbeeldbestandje.

Met vriendelijke groet,

Bekijk bijlage Combobox vraag.xlsx

elloco.

Laatst bewerkt:
Ik heb er een combobox van de activeX-besturingselementen ingezet.

Bijlagen

Harry,
Bedankt, dat is wat ik zocht.

Ik ga deze opzet in mijn programma inbouwen, mocht ik niet uitkomen dan vraag ik hier ondersteuning.

Ik heb nog een aanvullende vraag, weet niet of het kan, daarom dat ik het ga vragen :o

Is het mogelijk dat in dat zelfde combobox , tekst ingegeven kan worden en dat er dan een mogelijk lijst zichtbaar wordt aan de hand van de ingegeven tekst.

Ik heb het geprobeerd en krijg een foutbericht : fout 381, zie bijlage.

fout 381.jpg

Laatst bewerkt:
Werkt goed, alleen als je iets wat niet op de lijst staat intypt dan krijg je een foutmelding, best irritant, maar het werkt wel, bedankt :thumb:

Hallo Elloco,

Wanneer je niet gebonden bent aan een combobox dan kan het ook met gegevensvalidatie.
Verwijder dan de combobox,
Plaats je cursor op cel B12
Kies in het lint Gegevens, Gegevensvalidatie en nog eens Gegevensvalidatie...
Vul het venster zoals deze afbeelding Gegevensvalidatie.jpg
In cel A12 zet je vervolgens de formule (Excel 2007 of hoger)
Code:
=INDEX(Voorraden!$A$2:$A$6;VERGELIJKEN(Startscherm!B12;Voorraden!B2:B6))

Gr. Mirjam

Anders.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan