Combobox vullen en daarbij aantal rijen overslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

mvanmeurs

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2014
Beste forumgebruikers,

ik ben al een paar uur bezig met (waarschijnlijk) een simpel probleem:

Ik heb een werkblad van waaruit ik uit kolom A gegevens wil kopieren in een combobox wat geplaatst is op een userform. Het aantal rijen is variabel omdat er rijen bijgevoegd kunnen worden vanuit een andere userform. Het enige wat vaststaat is dat de 1e regel inhoud begint bij kolom A:10.

Nu heb ik het voor elkaar gekregen om alles uit Kolom A in te voeren in mijn combobox maar ik krijg het maar niet voor elkaar om de eerste 9 rijen uit deze kolom over te slaan.

Hopelijk kan een van jullie mijn probleem oplossen. Hieronder vindt je de code zoals ik deze nu heb ingevuld:

Code:
Private Sub UserForm_Initialize()

Dim r As Long

For r = 1 To ActiveSheet.Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row
    If Cells(r, 1).Value <> "" Then
        cmbUren_Deeltaak.AddItem Cells(r, 1).Value
    End If
Next
End Sub

De oplossing was r = 1 aanpassen naar r=10......

Soms is het leven te simpel.

of
Code:
cmbUren_Deeltaak.List = ActiveSheet.Range("A10:A" & ActiveSheet.Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row).Value

of
Code:
cmbUren_Deeltaak.List = ActiveSheet.Range("A10:A" & ActiveSheet.Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row).Value

Bedankt! Dit scheelt weer wat regels code!

Is het ook mogelijk om in dezelfde combolijst de inhoud van 2 kolommen te tonen? Dus zeg maar dat er op de 1e regel in de combolijst de waarde uit A:10 en de waarde uit B:10 komt te staan? In allebei de kolommen staat tekst.

Code:
cmbUren_Deeltaak.List = ActiveSheet.Range("A10:B" & ActiveSheet.Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row).Value
En zet in de eigenschappen van de box achter ColumnCount een 2. In de zelfde lijst vind je ook ColumnWidths hiermee kun je de kolom breedte instellen

Code:
cmbUren_Deeltaak.List = ActiveSheet.Range("A10:B" & ActiveSheet.Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row).Value
En zet in de eigenschappen van de box achter ColumnCount een 2. In de zelfde lijst vind je ook ColumnWidths hiermee kun je de kolom breedte instellen

Moeten de kolommen altijd naast elkaar zitten of kan dit ook met bijvoorbeeld inhoud van kolom A en inhoud van kolom D die samengevoegd moet worden op 1 regel?

Code:
Private Sub UserForm_initialize()
    sn = ActiveSheet.Range("A10:D" & ActiveSheet.Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row).Value
    For i = 1 To UBound(sn)
        With ComboBox1
            .AddItem sn(i, 1)
            .List(UBound(ComboBox1.List), 1) = sn(i, 4)
        End With
    Next
End Sub

Code:
Private Sub UserForm_initialize()
    Combobox1.List=ActiveSheet.columns(1).specialcells(2).offset(9).specialcells(2).Value
    combobox1.columncount=4
    combobox1.columnwidths="120,0,0,120"
End Sub

Allebei dank voor het antwoord!

Wat is nu het grote verschil tussen de ene en de andere oplossing?

Code:
ComboBox1.List = ActiveSheet.Columns(1).SpecialCells(2).Offset(9).SpecialCells(2)[COLOR=#FF0000].Resize(, 4)[/COLOR].Value

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan