Zet in A13 en B13 eens iets en bekijk het dan nog eens.
Woaw! Hoe doe je dat? Wat als ik nu 6 producten (afdelingen) wil? Of een 11de subcategorie? Wat verander ik dan in je code?
Ik probeer je code te begrijpen maar helaas. Dat ligt aan mijn kennis natuurlijk.
Van #26 begrijp ik wekelijk niets
Wat bedoel je juist? Begrijp je mijn uitleg niet? Wat stel je voor om het dagelijks op te slaan? Op welke manier bedoel ik dan.
Het is de bedoeling dat er iemand zich dagelijks achter de telefoon plaats en alle klanten contacteert.
Die persoon heeft geen kennis van Excel, maar dan echt geen hé (nog nooit een excelblad gezien).
Hij kiest de eerste klant en duidt vervolgens aan wat de klant wenst te bestellen (Brood, pistolets, gebakjes, enz...).
Dan belt hij de 2de klant op en doet hetzelfde.
Als alle klanten bereikt zijn drukt op een printbuttom en worden de hoeveelheden per afdeling afgeprint zodat de verschillende afdelingen weten hoeveel ze moeten maken.
Deze procedure herhaalt zich dagelijks.
Uiteindelijk zou hij enkel de bestelform moeten zien en aanduiden wat er besteld wordt.
Indien er nieuwe producten bedacht worden, moeten deze (eventueel door mij) kunnen toegevoegd worden zonder dat de code daar hoeft voor te veranderen. Ook als er een klant bijkomt, moet dit op eenzelfde gemakkelijke manier via een excelsheet bijgevoegd of geschrapt kunnen worden.
De bestellingen zouden ook opgeslagen moeten kunnen worden zodat bij fouten kan nagegaan worden waar de fout zich voordeed.
Ik schrijf dit hier neer, niet omdat iemand anders het zou schrijven/creëren, maar om mij op goede weg te helpen.
Soms is de structuur belangrijk voor de doelen te behalen die je voor ogen hebt. Daarom is het belangrijk om van in het begin op het juiste spoor te zitten.