Combobox

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rap261

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2008
Goedemiddag,

Ik ben op zoek naar een macro voor de volgende optie.

In blad 1 (excel) staat een combobox met daarin twee auto merken.
Op blad 2 en 3 staan de gegevens van deze merken.

De bedoeling is dat wanneer in blad 1 via de Combobox een merk geselcteerd wordt, de gegevens uit blad 2 of 3 (afhankelijk van het gekozen merk) in hetzelfde blad 1 geplaatst wordt.

Als bijlage een voorbeeld van wat ik bedoel. Ik zoek hier al een tijdje naar op het forum maar kan het niet vinden.

Wie kan mij helpen?
Alvast bedankt

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Goedemiddag Snb,

Ik heb gekeken op de site van Office maar ik heb dat al eens eerder doorgelezen en kom daar niet uit. Wellicht dat ik het niet zie maar ik kan niets aanklikken om als voorbeeld te zien. Het beschrijft alleen hoe het proces werkt.

Ik ben nog niet zover dat ik zelf de macro's schrijven maar inmiddels lukt het aanpassen ervan al wel een heel end. Vandaar dat ik op zoek ben naar een opzetje.

Kun je me verder helpen?

Om daar voorbeelden te downloaden moet je je even registreren.

Dat wist ik niet, ik ga het direct even doen
Bedankt!

Het is prcies wat ik bedoel snb alleen krijg je niet de mogelijkheid om tabbladen te zien met info, macro's of wat dan ook. Alles is beveiligd. Daarnaast heb ik 10 min kunnen wachten op een Recovery door Excel omdat de hele boel vast liep.
Hier kan ik dus niets mee en is ook geen aanrader!

Iemand voor mij een optie?
Alvast bedankt

Het bestand is helemaal niet beveiligd. Je moet het alleen niet in internet explorer starten. Sla het eerst op op je harde schijf en open het dan vanuit Excel of de verkenner.
Als je de code wil zien gebruik je Alt-F11.

Ok, ik heb het e.e.a. gevonden waar ik wel wa mee kan.
Bedankt voor de link snb

Laatst bewerkt:
Ik kom er toch niet uit met de link die ik heb gekregen.
Naar mijn idee moet dit iets simpeler kunnen.

Probleem is niet opgelost maar ik zet de vraag opnieuw uit onder" Forum-Excel"
Ik hoop dat iemand mij kan helpen
Alvast bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan