Comboboxen excel, één keer waarde kiezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jerry22

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2011
Hallo iedereen,

De afgelopen weken ben ik aan het zoeken geweest op internet om een oplossing te vinden voor mijn probleem. Mijn probleem is als volgt,

In mijn bestand staan 4 comboboxen (blad1) die gevuld zijn met leden uit blad 2. Nou wil ik het voor elkaar krijgen dat als je in combobox 1 een naam kiest, dat deze naam niet meer kunt kiezen in combobox 2,3 en 4. De naam moet als het ware niet te kiezen zijn, op deze manier kan er nooit twee de zelfde namen in een de comboboxen staan.

Ik heb van alles geprobeert maar het wil maar nie lukken, mijn excel vba kennis schiet daarin gewoon te kort. Dus zou iemand alstublieft de moeite willen om mij te helpen. Ik zou daarvoor erg dankbaar zijn.

Alvast bedankt

Maak even een voorbeeldje; dat werkt wat makkelijker.

Ja sorry dat ik zolaat reageer. Ik heb geprobeerd het te uploaden maar wil maar nie lukken:(. Ik krijg elke keer een error (rode uitroep teken bij het uploaden). Heb een mailtje gestuurd naar technischeprobeleme van Helpmij maar niks.

Zou je me ook zonder voorbeeld kunne helpen ( ik begrijp dat het een beetje veel gevraagd is maar ik zal je er super dankbaar voor zijn).

Met vriendelijk Groet,

Jerry

Ja dat is precies wat je bedoel. Hartstikke bedankt, echt super!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan