Comboboxen opslaan met loop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oh maar opgeven doe ik niet ;)

ik zit enkel nog steeds een beetje te sukkelen met die combo's.
Ik heb jouw code gebruikt, werkt ook prima, meestal toch :)
Zoals ik al zei heb ik de warnings aan laten staan, zodat ik goed kan zien wat er gebeurt.
Heb ook al geprobeerd om de persoonlijke gegevens eerst op te slaan (onder andere de unieke code ) maar alsk daarna de code van de combo's laat lopen, geeft hij nog soms de melding dat sommige velden op Null ingesteld zijn. Je kan dan kiezen om toch door te gaan, maar dit is geen garantie dat de gegevens ingevuld worden.

Die Null-waarden komen vermoedelijk van lege velden die misschien in de tabel niet leeg mogen zijn. Je kunt eens controleren in de tabel hoe de velden staan ingesteld.

Zie ook bijgaand plaatje uit de Help...

Bijlagen

• Lengte Null toestaan.jpg
    Lengte Null toestaan.jpg
    93,1 KB · Weergaven: 42
hmm, heb dit nagekeken. Heb overal: vereist: nee, (omdat de gegevens ook niet altijd volledig zijn bij 1ste ingave van een patiënt... )

Heb volgende code ook geprobeerd,

Code:
Private Sub cmdOpslaan_Enter()
    Dim Invoeg As String

Invoeg = "INSERT INTO GegevensBehandeling ([Unieke Code],[Type Behandeling]) values ('" & cmbBehandeling1.Value & "', '" & txtUniekeCode.Value & "')"
    DoCmd.RunSQL Invoeg

End Sub

Voorlopig werkt het, dus ik ga het nog n beetje verder uittesten; (je hebt hier ook wel gelijk,d at ik zeker eerst de persoonlijke gegevens moet laten opslaan, zodanig dat de unieke code er is... )
alvast bedankt dus voor deze tip! ;)

Oei, de code klopt niet helemaal zoals ik ze hier geschreven heb, hier correctie:
;)
Code:
Private Sub cmdOpslaan_Enter()
    Dim Invoeg As String

Invoeg = "INSERT INTO GegevensBehandeling ([Type Behandeling],[Unieke Code]) values ('" & cmbBehandeling1.Value & "', '" & txtUniekeCode.Value & "')"
    DoCmd.RunSQL Invoeg

End Sub

Niet zo snel opgeven :) Dat kan altijd nog!
Wat doet-ie niet goed, en wat eventueel wel? Krijg je bijvoorbeeld foutmeldingen?

is het niet handiger haar voorbeeldbestand te bewerken en weer te uploaden met uitleg wat je gedaan hebt ;) ??

Oh maar dat hoeft niet per se hoor, kvind het wel leuk om het zelf mooi te kunnen toepassen. Dan weet ik ook hoe en wat er gedaan is ...
Ik moet het trouwens toch zelf doen, want de databank die'k hier heb opgezet, is een "lege" databank aangezien de inhoud nogal vertrouwelijk is... :-)

Zoooo, verschillende keren getest, voorlopig geen probs meer :)

bedankt voor alle hulp!

Tot een volgend topic ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan