comboboxen synchroniseren en waarden invullen in tabel/query

Status
Niet open voor verdere reacties.

kirsten75

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2006
Ik ben een database aan het maken om uren te registreren.
De werknemer kan het bedrijf selecteren waar hij voor werkt (client)
Vervolgens mogen alleen de plants van deze client verschijnen
Elke plant bevat Unit# deze moeten ook weer verschijnen o.b.v. de voorheen geselecteerde plant.
Ik heb een formulier (frm combobox) met 3 comboboxen gemaakt en kan de eerste twee comboboxen synchronizeren, maar bij de derde gaat het mis. (zie bijlage)

Ik heb een timecard gemaakt obv een tabel, deze werkt wel, maar de waarden worden niet per client en plant gefilterd.

Ik wil de waarden filteren en ook in de tblTimecardSubfrm ingevuld hebben.

Hoe los ik dit op?:confused:

Bijlagen

Ik heb je subform tblTimecardSubfrm aangepast, de gegevensbron voor selectieveld Plant heb ik de query aangepast. Hierdoor wordt de keuze beperkt door de invoer van selectieveld ClientID.
Het 'gevaar' dat je nu loopt is dat de gegevens niet netjes worden bijgewerkt. Je werkt namelijk met Macro's.
je zal nu de gegevens bij laden, na bijwerken en bij klikken eerst moeten bijwerken (Requery). Als je dit inbouwd werkt het perfect (ik heb zelf ook zo'n lijst).

Voor de zekerheid de code van de query in selectieveld Plant:
Code:
SELECT tblPlants.PlantID, tblPlants.Description, tblPlants.ClientID
FROM tblPlants
WHERE (((tblPlants.ClientID)=[Forms]![frmTimeCard]![tblTimecardSubfrm subform].[Form]![Client]))
ORDER BY tblPlants.Description;

Bijlagen

Hallo Floor,

door alle feestdagen er even niet mee bezig geweest. Heb e.e.a. bekeken, maar kom er niet uit. Mijn originele subform tblTimcardSubfrm wordt gevoed door de tabel tblTimecardSubfrm.
Je schrijft dat je de query hebt aangepast? Heb je een nieuwe query aangemaakt die ook de info uit de tabel tblTimecardSubfrm haalt?

Kirsten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan