comboveld en tekstveld ander formulier zelfde waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

ran

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2006
Berichten
58
Ik heb 2 formulieren. Op een formulier voer ik in een combobox de werknemer in. Vervolgens wil ik deze "waarde" in een tekstveld zien op een ander formulier.
Dit is me gelukt=Forms!invoer!werknemer_ID)
alleen moet ik steeds op enter drukken voordat deze waarde veranderd. Hoe kan dit?

Wanneer deze velden in hetzelfde formulier staan kan dit worden opgelost door:
me!werknemer=me! werknemer_ID te doen. Dit werkt perfect. Alleen moet ik dit tekstveld(werknemer) in een ander formulier hebben genaamd "form3". De combobox heet Werknemer_ID
 
Je kiest iets op een actief formulier; het tweede formulier 'ziet' wel dat er een andere waarde is, maar wordt pas bijgewerkt als je de keuzelijst afsluit. Zet een Requery opdracht bij de keuzelijst, die het formulier form3 bijwerkt. Of specifiek het tekstveld op dat formulier.
 
Oke, maar wat wordt de code dan? en moet het dus bij "afterupdate" in het comboveld?
Het verwijzen naar form 3 lukte me juist niet in vba.
 
Het <Na bijwerken> event van de keuzelijst is op zich de goede plek. De codeverwijzing is ongeveer gelijk aan je andere code.
Iets als: Forms!form3!Teksvak.Requery
 
Het is gelukt dankjewel. Het gaat nu vloeiend.

Nu heb ik hetzelfde probleem bij een subformulier. Hier heb ik een tekstveld ingebouwd die de totalen van een formulier weergeeft. Deze totalen moeten te zien zijn op het hoofdformulier. Hoe los je dit op? Verwijzen(after update) vanaf het subformulier?
 
Je hoofdformulier spreek je aan met Parent. Verder weer dezelfde constructie. Op deze pagina vind je de exacte syntax.
 
=me.parent.totaal.requery en =me.parent!.totaal.requery werken allebei niet in de after update van het tekstveld in het subformulier.
 
Ik doe het zelf zo: Op het hoofdformulier deze formule: =fBestellingRegels.Form!txtSubFormTotaal
Op het subformulier deze actie bij het veld Aantal:
Code:
    Me.txtSubFormTotaal.Requery
    Me.Parent.txtCurTotaal.Requery
En dat werkt prima...
 
Het werkt nog steeds alleen als ik op het vakje klik..:(
 
Mijn db is te groot om als voorbeeld te posten; ik zou zeggen: maak zelf een voorbeeldje, dan kunnen we wat gerichter kijken. De techniek zou namelijk moeten werken...
 
Het is al gelukt! Ik heb het formulier opnieuw gebouwd en toen deed hij het gewoon. Zelfs zonder die requery's.
 
Soms is dat inderdaad de enige optie; het overkomt mij ook nog wel eens. Het blijft een wonderlijke wereld daar bij Microsof ..... Mag deze denk ik wel weer op opgelost?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan