Combox als querycriterium in een formulier.

Status
Niet open voor verdere reacties.

RadboudAKF

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2010
Berichten
219
Goedemiddag,

Ik wil een query maken waarin om een ruimtenummer wordt gevraagd:

Like "*" & [vul een deel van het Ruimtenummer in of laat leeg] & "*"

De gebruiker kan dus (een deel) van het ruimtenummer invullen of leeglaten. Dit heeft uiteraard grote bezwaren. Heb ik bijvoorbeeld ruimtenummer 112 én 112B én 112C (als voorbeeld) dan krijg ik die alledrie als resultaat:evil:. Kan ik dit oplossen door bijvoorbeeld een formulier te maken (waar deze query de bron is) maar dan niet deze vraag stellen maar een uitklaplijst (Combobox) aanbieden met álle ruimtes waaruit een keuze gemaakt kan worden?

Ik weet dat dit kan....maar heb geen idee hoe ik dat organiseer. Ik maak een formulier, maar hoe krijg ik daar dan een combobox als "criterium-leverancier".

Zou mooi zijn als iemand mij een klein eindje op weg kan helpen....

Alvast bedankt,

Jan Stegeman
Nijmegen
 
Het rode hoofd kun je al afkoelen door geen LIKE te gebruiken, want dan moet je de complete tekst letterlijk invullen. En is 112 dus ofwel niks, ofwel alleen 112 en niet ook 112a t/m 112d. Maar een keuzelijst werkt in mijn ogen ook beter, al heb je daar geen formulier nodig dat dezelfde query gebruikt. Liever niet zelfs! De bron voor je keuzelijst moet je baseren op de bron waar de ruimtes in staan. Eventueel vanuit de gekoppelde tabel, met een DISTINCT erbij om de lijst uniek te houden. Als criterium gebruik je dan de keuzelijst uit het formulier. Kun je gewoon met de Functie <Opbouwen> uit de lijst met beschikbare objecten kiezen, zodat je geen typfouten maakt.
 
Michel,

Enthousiast geworden door jouw antwoord vervolg ik mijn ACCESS-hobbel-PAD. Ik kom vast nog meer tegen in dit kader.... zal dan niet schromen een vraag te posten.
Ben al redelijk gevorderd in de pracht-cursus Access.

Groet,

Jan Stegeman
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan