• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

command button klikken uur in bepaalde cel zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

bjornesto

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2012
Ik zou graag een command button maken en als je daar op klikt, dat hij in A1 dan het uur zet en niet veranderd.

Heb al geprobeerd met de macro recorder maar krijg het niet zoals ik wil.

Bedoel je niet verandert ?

Code:
Private Sub commandbutton1_click()
  if cells(1)="" then cells(1)=format(now,"hh")
end sub

ja dat bedoel ik snb verandert.

Wat moet je dan doen om die in een bepaalde rij te zetten want ik ga veel knoppen maken

bijvoorbeeld op A2 zou er een command button komen
Als je daar op klikt in A1 dan het uur

Op F2 zou er ook een command button komen
Dan zou op F1 dit ook het uur moeten geven

ipv tig knoppen in de 2e rij, gewoon dubbelklikken op een bepaalde cel in de 2e rij en je krijgt het uur in de cel erboven.
Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
  Cancel = False
  With Target
    If .Row = 2 And .Cells.Count = 1 Then
      If .Offset(-1).Value = "" Then .Offset(-1) = Format(Now, "hh")
    End If
  End With
End Sub

De bedoeling is eigelijk dat als ik op die knop druk hij niet alleen het uur ergens zet in een cel die in de code bepaald is, maar ook dat die knop een bepaalde file opent.
Die code om die file te openen is geen probleem. Het probleem is echter dat ik op die knop druk hij automatisch het uur in een cel zet die verwerkt is in de vba code.

Momenteel heb ik een cel met een hyperlink in en als je daar op klikt, word in de cel ervoor het uur gezet.

Maar telkens als ik iets verander in dat rapport of verzet. Dan kan hij die hyperlink niet vinden.
Dat is blijkbaar een probleem van excel heb het opgezocht. Kortom dat kost veel tijd om dat telkens in orde te krijgen.

Daarom dat ik die ga vervangen door knoppen. Daar maakt excel geen fouten mee.

Ik volg toch niet helemaal.
Je wil een knop die het uur in een bepaalde cel zet maar ...
Het probleem is echter dat ik op die knop druk hij automatisch het uur in een cel zet die verwerkt is in de vba code.

?????

wacht zal het even verduidelijken

Wij hebben een rapport waarin wij dingen moeten zetten. Naast dat rapport moeten wij ook lijsten raadplegen die op andere locaties staan.

In Cel A1 staat er iets dat wij moeten doen een handeling. Nakijken van lijst parking overtreders op de site
In Cel B1 staat er een uur dat aanduid van wanneer die handeling moet uitgevoerd worden. (louter aanduiding)
In Cel C1 staat er niets hierin moeten de personen het uur invullen
In cel D1 staat er een hyperlink met verwijzing naar die lijst.

Momenteel moeten ze alleen maar op die hyperlink klikken en dan opent hij de file op de computer en zet hij automatisch in cel C1 het uur erin (vba code).

Nu is het zo dat als ik iets verander, bijvoorbeeld er taken bij komen ik telkens die hyperlinks moet aanpassen. Dat vergt nogal veel tijd. Ik heb dat op het internet opgezocht en blijkbaar kan er iets mis gaan met die hyperlinks als je iets veranderd in dat document. Dan geeft hij cannot find specific file.

Nu zou ik graag die cellen waarin hyperlinks staan veranderen door command buttons in plaats van hyperlinks. Ik heb namelijk in dat rapport ook menu gemaakt en dan heeft hij geen problemen als je iets aanpast. Daarom zou ik graag hebben dat als ik in D1 een command button zet. Iemand daarop klikt, dat excel dan automatisch in Cel C1 automatisch het uur zet en dat bestand opent op de computer.

Maar het probleem is ook dat het niet altijd in die volgorde is daarom zou het moeten zijn dat als ik die command button zet, ik specifiek kan aanduiden in welke cel hij dan dat uur automatisch moet zetten.

Zonder voorbeeld gaat dat niet opschieten, denk ik zo.

Ik heb iets gemaakt voor de eerste button 'Check list Acces Removals'
Kijkt eerst of er al iets in C14 staat -dan doe niets
Er staat niets in C14 - zet dan de tijd in C14 en ga naar Data!A1

Hoop dat het dat was wat bedoeld werd.

Bijlagen

Cobbe dit is wat ik moest hebben

hartelijk dank de rest kan ik wel aanpassen om een bepaalde file te laten openen in plaats van naar data te gaan :-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan