ok, hier is t probleem..
ik heb generals gekocht, de handleiding doorgenomen en heb gezien dat ik eerst wat voorbereidingen moest doen. o.a. defragmentatie, schijfcontrole en schijfopruiming. heb ze allemaal gedaan.
ik heb ook wat schijfruimte vrijgemaakt, t spel heeft 1,8 GB nodig en ik heb meer dan 3,5 GB vrije ruimte.
ook dxdiag gedaan in uitvoeren om testen te doen voor mn audio en video, om te kijken of er geen problemen waren. had geen problemen...
er was ook een programma bijgeleverd met de cd, om te kijken of je voldoet aan de eisen van t spel, en wat zie ik....allemaal groene vinkjes, dat aangeven dat ik dus aan alles voldoe.
daarna begon ik met de installatie, maar jammer genoeg kwam ik niet verder tot en met hij gaat vragen of ik een snelkoppeling op het bureaublad wil hebben of niet. t maakt niet uit of ik ja of nee kies, hij geeft dan een melding vooor hij de bestanden wil kopieeren naar de schijf dat er niet genoeg schijfruimte is.
ik heb de reden voor die melding opgezocht, en t bleek dus dat mn virtueel geheugen niet klopte. (had laatst meer bijgezet en vergeten om dat weer goed in te stellen) en dus heb ik dat weer goed gemaakt.
ik heb daarna weer de setup uitgevoerd, maar ik kwam nog steeds niet verder dan die ene melding van hiervoor...
maar opeens kon ik niet eens in de installshield wizard komen, omdat wanneer de setup de installatie wil voorbereiden ik een melding "1607: Unable to install Installshield Scripting Runtime" krijg.
heb daarna gezocht naar oorzaken op t internet (via google), en heb daar gezien dat ze niet precies weten wat de oorzaak ervan is, en dat ze een aantal mogelijke oorzaken geven en een reeks oplossingen.
heb alles bekeken, "oplossingen" uitgeprobeerd, maar helaas heeft niks gewerkt...
ik heb toen besloten om te kijken of ea (electronic arts)er meer van weet. (alles wat ik van hun heb moeten doen staat dus bij de link die ik heb gegeven helmaal bovenin. een beetje veel om hier nog bij te doen vind je niet?

)
hmmm..., ff in t kort dan wat ik moest doen van hun.
al gekopieerde bestanden van generals verwijderen (heeft ie trouwens niet eens kunnen doen...)
en dan de installatie weer doen. niet geholpen...
wat op de cd's stond moest ik op de hardeschijf zetten en vanaf de hardeschijf de setup uitvoeren. niet geholpen...
audio en video drivers geupdate, niet geholpen...
directx 9 geinstalleerd. niet geholpen...
achtergrond programma's afgesloten. niet geholpen...
(dat was t)
ik heb dit ook nog gedaan:
winxp opnieuw geinstalleerd. niet geholpen....
tijdens de installaties firewall en antivirus uitgezet. en weer...niet geholpen...
je zal nu wel gek zijn van t lezen...lol sorry, maar ik ben r veel en veel slehter aan toe.
dus ehm, dat is alles wat ik heb gedaan. ik zal jullie nog de links geven dat ik heb gevonden via google.
mzzl...