command help..

Status
Niet open voor verdere reacties.

misterl0l

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2009
Hey, Ik ben weer eens bezig met een progammatje en nu wil ik:

als ik iets type dat die command is enabled en als er geen text staat dat die command niet enabled is...

De code die ik heb:

Code:
If Text1.Text = "" Then
Command1.Enabled = False
Else
Command1.Enabled = True
End If

Help?

Ps: Ik gebruik VB 6.0

Ik denk dat het gemakkelijker is om de achtergrond kleur en lettertype te veranderen zodat het lijkt dat hij disabled is.

Waarom?
Als je button disabled is kan je er niets mee doen. Ook geen tekst in zetten zodat hij enabled wordt. Is uiteindelijk wel mogelijk, maar beetje omslachtig allemaal.

Waarom gebruiken er nog zoveel mensen VB 6.0?
VB 6.0 is toch zo 1995.

Stap toch over op VB.NET.

Anyway, de code die hebt, is op zich goed, alleen om het te laten werken moet je de code onder het TextChanged event plaatsen van de textbox, dus zo:

Code:
Private Sub Text1_TextChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Text1.TextChanged

If Text1.Text = Nothing Then
Command1.Enabled = False
Else
Command1.Enabled = True
End If

End Sub

Nou kan het zijn dat die Private Sub Text1...... regel niet herkend wordt door jouw VB 6.0 ontwikkel omgeving, aangezien deze Private Sub regel van VB.NET (wat ik gebruik) afkomstig is.

VB.NET zou je kunnen zien als het grote broertje van VB 6.

Stap toch over op VB.NET.

Ik kan dat niet ik akn alleen vb 6.0 installeren want ik krijg een probleem met installeren met erg veel

Code:
Private Sub Text1_TextChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Text1.TextChanged

Command1.Enabled = False
Else
Command1.Enabled = True
End If

End Sub

Het werkt niet...

VB.NET maakt gebruik van het framework, VB6 kan afzonderlijk hiervan werken. Vandaar dat ik zelf ook nog steeds met VB6 werk.

@The Mighty Atom:
Text1_TextChanged werkt niet omdat text1 disabled is ;)

@The Mighty Atom:
Text1_TextChanged werkt niet omdat text1 disabled is ;)

Waar is text1 disabled dan? Het gaat toch om die command1, ik neem aan dat command1 een button is (commandbutton).
Die zou disabled moeten zijn als er geen text is ingevuld bij text1 (textbox?) en enables als er wel text in staat.

Dat is toch de bedoeling?

misterl0l, dubbelklik op je textbox en plaats deze code in de sub:

Code:
Command1.Enabled = False
Else
Command1.Enabled = True
End If

je hebt gelijk maar
ik heb dit al gedaan en het werkt niet hij vindt nothing niet.. namelijk./.......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan