Command uitvoeren uit TextBox in VB.Net

Status
Niet open voor verdere reacties.

link10001000

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2011
Hallo allemaal,

Weet iemand misschien hoe ik een command kan uitvoeren uit een TextBox?

Wat ik eigenlijk bedoel: Er is een TextBox in het project, namelijk TextBox1 met als waarde: Form2.Show()
Is het nu mogelijk dat als ik op Button1 klik, Form2 opent?

Mvg.,
link10001000

Beste Link10001000,

Als ik je goed begrijp is dit wel mogelijk.
Heb je misschien een voorbeeldje van je bestand zodat ik even kan kijken.
PS. Haal wel even de privacy gevoelige info uit het bestand.

Groet Neuz

Sterk afhankelijk van wat je ermee wilt. Kun je door middel van een tekstvak een form kiezen uit je project? dan ja.

Wil je willekeurige geïnterpreteerde code laten lopen dmv een tekstvak dan is het antwoord in principe NEE.

Dus jij wilt de code die je in die textbox schrijft laten uitvoeren? Volgens mij is dat best mogelijk door middel van CodeDom. Ik weet niet hoever je kan gaan, maar een form laten weergeven moet denk ik wel te doen zijn. Zie deze video voor een how to: http://youtu.be/ZkhcEzAzjJU

Dat kan dus niet, Het commando heeft namelijk geen context nadat je programma gecompileerd is.

programmacode als mensen het typen betekend niets voor de computer. Nadat de compiler eroverheen is geweest is dat ook grotendeels niet meer omkeerbaar.

Geïnterpreteerde talen kunnen technisch wel eigen code tijdens runtime uitvoeren, maar ook daar mis je vaak de context van het commando.

Volgens mij is dat best mogelijk door middel van CodeDom

Alleen in de context van de code die je daar uitvoert. manipuleren van je interne programma kan niet zonder meer. Je kunt je programma via COM of een DLL bereikbaar maken, maar dan kan het ook niet met willekeurige code.

Laatst bewerkt:
Via CodeDom is het gelukt wat ik wou doen.

Merci iedereen die heeft geantwoord!

-link10001000

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan