• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

CommandBar verschijnt niet in Excel 2016

Status
Niet open voor verdere reacties.

rpad

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2007
Berichten
26
Hoi allen, ik ben bezig om excelsheets om te zetten van Excel 2010 naar 2016. Nu is er 1 (calculatie)sheet waarin een Commandbar (zie tabblad invoegtoepassingen) is opgenomen, echter deze betreffende sheet wordt altijd opgeroepen vanuit een ander sheet. De Commandbar verschijnt hierbij in de sheet vanwaar wordt aangeroepen ipv van in de calculatiesheet. In Excel 2010 ging dit wel goed maar in 2016 niet meer , ik vermoed vanwege de wijziging van Microsoft van MDI naar SDI (multi vs single document interface miv Excel 2013).

Wie o wie heeft dit eerder gehad en opgelost?
 

Bijlagen

  • Calculatie_V15.zip
    72,5 KB · Weergaven: 15
De Commandbar verschijnt hierbij in de sheet vanwaar wordt aangeroepen
Wat bedoel je hiermee? Wil je dat in je nieuwe versie het menu Invoegtoepassingen zichtbaar wordt als je een bepaalde sheet activeert?
In je bijgevoegde bestand wordt de commandbar bij workbook open zichtbaar gemaakt en bij close weer verwijderd.
Misschien overwegen om de opdrachten in de ribbon interface op te nemen?
 
Beste Frans, het betreffende calculatieblad (het bestand dus) wordt dus aangeroepen vanuit een ander excel bestand. Echter de commandbar verschijnt in het excelblad van waaruit dit calculatieblad wordt aangeroepen ipv dat het verschijnt in het calculatieblad zelf. In excel 2010 ging dit wel goed echter miv excel 2013 heeft Microsoft MDI (multi document interface) gewijzigd in SDI (single). Ik vermoed dat het daarmee te maken heeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan